به نقل از آناتولی، استیو وارن سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش گفت: ائتلاف بین المللی از سامانه دفاع موشکی سریع السیر از نوع «ام ۱۴۲» معروف به «موشک انداز» برای بمبارن اهداف گروه تروریستی داعش در شهر «التنف» سوریه استفاده کرد.

وی افزود: ما می توانیم در شرایط مختلف جوی با دقت بالا از این سامانه استفاده کنیم و دقت این سامانه همانند دقت حملات هوایی است.

وارن یادآور شد: تابستان گذشته از پایگاه های «التقدم» و «عین الاسد» عراق از سامانه «ام ۱۴۲» استفاده کردیم و ۴ مارس جاری نیز از برای اولین بار از اردن و در حمایت از مخالفان سوریه درجنوب این کشور از این سامانه استفاده کردیم و توانستیم شهر مرزی التنف را از داعش پس بگیریم.

گروه تروریستی داعش که در سال ۲۰۱۲ توسط آمریکا، عربستان، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی برای مقابله با حکومت سوریه ایجاد شد، این گروه تروریستی در خرداد ماه سال گذشته منطقه عملیاتی خود را گسترش داد و وارد خاک عراق و تصرف بخش های زیادی از خاک این کشور شد؛ طرفداران این گروهک تروریستی که تصور نمی کردند فتنه ایجاد داعش دامنگیر خود آنها شود، هم اکنون به دنبال چاره برای رهایی از دست این گروهک تروریستی می گردند، البته در این راه با عزم راسخ وارد میدان نشده اند و بر اساس همین امر ائتلاف ضد داعش تاکنون دستاورد قابل توجهی نداشته است.