«محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی دوشنبه دیروز با «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «فرانک اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان در امارات دیدار کرد.

 
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، در دیدار محمد بن زاید با بایدن تقویت روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن و نیزمهم‌ترین قضایای منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله دو پرونده سوریه و یمن و لیبی مورد بررسی قرار گرفت.
 
بن زاید در این دیدار ابراز امیدواری کرد آتش‌بس کنونی موقت در سوریه مقدمه‌ای برای پایان دادن به رنج ملت سوریه و آغاز عملکرد جدی بین‌المللی و منطقه‌ای در این راستا باشد.
 
ولی‌عهد ابوظبی همچنین از «فرانک والتر اشتاین‌مایر» و هیات همراه او در قصر «الشاطی» استقبال کرد.
 
در این دیدار راه‌های تقویت روابط دوجانبه و مسایل منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.
 
اتهام‌زنی وزیر خارجه امارات به ایران
 
از سوی دیگر «عبد‌الله بن زاید» وزیر خارجه امارات در کنفرانس خبری مشترک با اشتاین‌مایر ادعا کرد: «امارات در راستای مقابله با افراط‌گرایی و ایجاد راه‌حل‌های سیاسی در سوریه و عراق و در میان سختی‌هایی چون مداخلات ایرانی در منطقه کار می کند».
 
وی در ادامه اتهاماتش مدعی شد: « باید حد و مرزی برای جلوگیری از مداخلات ایرانی اندیشید؛ ایران تنها کشوری است که در قانونی اساسی‌اش، صادر کردن انقلاب و افراط‌گرایی ذکر شده است».
 
وی افزود: «ایران نشان داده که گفت‌وگو با غرب را می‌پذیرد اما باید به ما به عنوان همسایه‌هایش نشان دهد که قابل گفت‌وگو با کشورهای منطقه نیز هست.