به گزارش پارس به نقل از ایرنا، اندیشکده «کویلیوم» در گزارشی تحت عنوان «کودکان دولت اسلامی» بیان داشت که داعش برای تضمین آینده اش کودکان را از خردسالی برای مشاغل جاسوسی، مبلغ، سرباز و جلادی آموزش می دهد.

 

این گزارش می نویسد: داعش تمرکزش بر روی پرورش کودکان بر اساس یک نظام آموزشی افراطی گذاشته تا آنها را به عنوان تروریست های آینده تربیت کند. 

 

گزارش یاد شده می افزاید: پیکارجویان فعلی داعش، کودکان تربیت شده را بهتر و استوارتر از خودشان می دانند، چون از کودکی با افراط گرایی بارآمده اند.

 

گزارش اندیشکده «کویلیوم» ادامه داد: این کودکان با توجه به نظام آموزشی که در آن تربیت شده اند، پیکارجویانی بی رحم و خشن تر خواهند بود.

 

این گزارش می افزاید: هدف گروه تروریستی داعش این است که نسل دوم نیروهایش را افرادی قوی و با اندیشه های راسخ تربیت کند تا نیروی انسانی آینده اش را تامین کند.

 

گزارش یاد شده همچنین هشدار داد که داعش با نشان دادن کلیپ های اعدام و در اختیار قرار دادن سلاح های اسباب بازی در مدارس، تلاش بر عادی سازی خشونت در میان کودکان دارد.

 

برپایه این گزارش داعش با استفاده از سرهای بریده شده قربانیان به جای توپ فوتبال، بی رحمی را در میان کودکان رواج می دهد.

 

این گزارش همچنین با بیان اینکه داعش از طریق آدم ربایی کودکان را به استخدام خود در می آورد، نوشت: صدها تن از کودکان ترکمن و یزیدی در بازه زمانی آگوست 2014 تا ژوئن 2015 به زور از خانواده شان گرفته و به مراکز آموزشی این گروه تروریستی منتقل شده اند.

 

گزارش یاد شده افزود: فرستاده سازمان ملل متحد در عراق نیز می گوید داعش تاکنون بین 800 تا 900 کودک را در سنین 9 تا 15 سال را ربوده است. 

 

به گفته اندیشکده «کویلیوم» داعش کودکانی را که از پیوستن به این گروه سر باز می زنند به تعرض جنسی و شکنجه تهدید می کند.

 

این گزارش عنوان کرد: کودکان پسر در آموزشگاه های داعش تیراندازی، کارکردن با اسلحه و حرکات رزمی را یاد گرفته و دختران که «گوهر های خلیفه» خوانده می شوند در خانه نگاه داشته شده و به آنها حمایت از مردان، آموزش داده می شود.

 

این گزارش همچنین عنوان کرد که با افزایش شمار پیکارجویان خارجی، این گروه تروریستی هم اکنون 80 هزار پیکارجو دارد که 50هزار تن در سوریه و 30 هزار تن در عراق هستند.

 

برپایه گزارش اندیشکده «کویلیوم» در سرزمین های تحت تصرف داعش 6 میلیون نفر زندگی می کنند. 

 

نویسندگان این گزارش در پایان پیشنهاد می کنند که کمیسیونی در اتحادیه اروپا تشکیل شود تا نسل آینده کودکان اروپایی را از به دام افراط گرایی افتادن محافظت کند.

 

یک نویسنده این گزارش می گوید: زندگی در چارچوب داعش یکی از وحشتناک ترین تجربه ها، برای کودکان است. ما امیدواریم که این گزارش شرایطی را که کودکان در آن گرفتار شده اند منعکس کرده تا سیاستمداران، دولت ها، مدافعان حقوق کودکان و آنهایی که خواهان پایان بخشی به ناآرامی های عراق و سوریه هستند، ترتیب اثر دهند. 

 

به گزارش روزنامه گاردین در روز شنبه، این گزارش از سوی سازمان ملل متحد تایید و همچنین قرار است چهارشنبه آینده در اختیار نمایندگان پارلمان انگلیس قرار گیرد.

 

به نوشته گاردین، حداقل 50 کودک و نوجوان انگلیسی از سوی داعش در حال آموزش هستند.

 

براساس آمارهای رسمی بیش از 800 انگلیسی که برخی از آنها دختر و زن بوده اند، از زمان شروع درگیری ها در سوریه، به گروه داعش و یا سایرگروه های تروریستی و افراط گرا پیوسته اند و شماری از آنها نیز تاکنون به کشورشان بازگشته اند.