به گزارش پارس به نقل از فارس، طرف‌های آمریکایی به مقامات لبنانی که اخیرا به واشنگتن سفر کرده‌اند، گفته‌اند که رژیم صهیونیستی برای جنگ سوم با لبنان و حزب‌الله آماده می‌شود.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، این طرف‌های آمریکایی به مسئولان لبنانی گفته‌اند افزایش اقدامات عربستان علیه حزب الله، اشتهای اسرائیل برای پیوستن به این جنگ را باز کرده است.

این روزنامه افزود: این هشدارها را مقامات لبنانی شنیده‌اند و از افراد نزدیک به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نقل کرده‌اند که  عملیات اخیری که حزب الله در پاسخ به ترور «سمیر قنطار» از فرماندهان عالی نزدیک به حزب‌الله انجام داد، آزمایشی برای میزان عکس‌العمل‌ها از تمامی اطراف بود.

عملیات روانی اسرائیل از طریق آمریکا علیه حزب‌الله!

مقامات مذکور تصریح کردند: مقامات آمریکایی تاکید کردند که اسرائیل به ما اعلام کرده که برای جنگ آماده می‌شود و خواهان جنگ است، پس بهانه به دستش ندهید؛ آنها افزودند: اسرائیلی‌ها اذعان کرده‌اند که در مقابل شرکت حزب الله در جنگ سوریه و پیشرفت ملموس میدانی آن دست‌بسته نخواهند نشست.

مقامات آمریکایی در ادامه به اختلاف اولویت‌ها ی واشنگتن و تل‌آویو اشاره و اعلام کردند: در حالی که اولویت ما در خاورمیانه جنگ با داعش است، اسرائیل اصرار دارد حزب‌الله که خطری عملی برای آن محسوب می‌شود باید هدف اول و آخر باشد.

آمریکایی‌ها همچنین بر ضرورت اعمال فشار دولت لبنان بر حزب الله برای عدم ارتکاب هر اقدامی که جنگ 2006 را تکرار کنند، تاکید کردند.

تلاش اسرائیل برای عدم واکنش حزب‌الله به ترور قنطار

بر اساس این گزارش، چند ماه پیش، هیأتی از اطلاعات آلمان، پس از ترور قنطار به ضاحیه جنوبی بیروت سفر و تلاش کرد حزب الله را از عکس‌العمل به این ترور بازدارد به همین دلیل آمریکایی‌ها خود معترف هستند عملیاتی که حزب‌الله در مزارع شبعا انجام داد در حد پیش‌بینی شده نبود.

آن زمان عناصر اطلاعاتی آلمان گفته بودند که اسرائیل گفته که حزب‌الله نباید به این ترور واکنش نشان دهد زیرا به گفته آنان ممکن است جنگ جدیدی سر بگیرد؛ امری که حزب‌الله آن را جنگ روانی دانست و ضمن اعلام اینکه مقاومت از جنگ روانی اسرائیل نمی‌ترسد، تصریح کرد که انتقام قنطار را میگیرد و چند روز بعد در بخش اشغالی مزارع شبعا، خودرو یک افسر بلندپایه اسرائیلی را هدف گرفت و آن را از پای در آورد.

هجمه ریاض به مقاومت لبنان، اخیرا وارد مرحله تازه‌ای شده است. عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، روز چهارشنبه دوم مارس 2016، حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی نامیدند؛ الاخبار در گزارشی آن را آغاز هم‌پیمانی اسرائیل و حاشیه خلیج فارس نامید.