به گزارش پارس به نقل از میزان، به نقل از "اکسپرس نیوز"، "اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان گفـت: با توجه به شرایط کنونی و حملات تروریستی طالبان انجام مذاکرات با این گروه در ماه مارس غیر ممکن است.   
 
بعد از کشته شدن ۱۵ نفر در «اسدآباد» ولایت کنر افغانستان در پی حمله تروریستی و نیز حمله انتحاری نزدیک وزارت دفاع افغانستان که در این حمله ۱۲ نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اعلام کرده است: با توجه به عملیات تروریستی طالبان در افغانستان مذاکرات با این گروه در ماه مارس ناممکن است.   
 
این در حالیست که "عبدالله عبدالله" رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز اعلام کرده است: انجام مذاکرات با طالبان و حملات تروریستی آنها به مردم افغانستان نمی تواند ادامه یابد و این خود انجام مذاکرات را با مشکل مواجه می کند. 
 
لازم به ذکر است در ماه جاری میلادی چهارمین دور نشست مقدماتی صلح افغانستان با حضور کشورهای افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در کابل تشکیل شد. در این مذاکرات طرفین تصمیم گرفتند دور اول مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان در اوایل ماه مارس در اسلام آباد برگزار شود.   
 
از سویی دیگر برخی منابع نزدیک به دولت افغانستان که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند دولت این کشور لیستی۱۰ نفر از رهبران طالبان افغان را برای شرکت در مذاکرات احتمالی صلح در اسلام‌آباد به مقامات پاکستان ارائه کرده است.