به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شبکه خبری یو اس ای تودی اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی عمومی خود پس از حادثه تیراندازی در کانزاس خطاب به رسانه‌ها گفت: امیدواریم همه شما توجه لازم را به این حادثه داشته باشید.

امیدواریم رسانه‌ها به این حادثه توجه بکنند. هفته‌ای یک بار ما شاهد چنین حادثه‌ای هستیم.

در حادثه شب پنج شنبه در هستون کانزاس سه تن کشته و 14 تن زخمی شدند.

اوباما در ادامه سخنرانی خود که قرار بود طی آن به برنامه محرک اقتصادی‌اش و موفقیت آن بپردازد، عنوان کرد: تا زمانی که من در قدرت هستم به یادآوری چنین حوادثی ادامه خواهم داد حتی اگر توجهی که باید به این مسائل شود جلب نشود و آرزو دارم که نیازی به ادامه مطرح کردن این مساله از سوی من نباشد.

پیش از این اوباما طی تماسی با شهردار هستون نسبت به وقوع این حادثه ابراز تاسف و از وی بابت واکنش مناسب نیروهای پلیس قدردرانی کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که هفته گذشته در حادثه‌ای مشابه شش تن کشته شدند.

وی در این باره گفت: این رویدادها ممکن است تمامی اخبار را به خود اختصاص نداده باشند اما دو جامعه دیگر در آمریکا را به شدت عزادار کردند. من فکر می‌کنم بسیار مهم است که امروز من (به عنوان رئیس جمهور) به این مساله بپردازیم چرا که این حوادث در حال تبدیل شدن به یک مساله عادی هستند.

اوباما تاکید کرد که تا زمان حضورش در قدرت درباره تیراندازی‌های گسترده‌ سخن خواهد گفت و وعده داد این مساله را تا زمان تصویب قانون کنترل سلاح در کنگره "سیاسی" خواهد کرد.