به گزارش پارس به نقل از فارس، کارشناسان آب و هوا در آمریکا اعلام کردند که وزش توفان‌های سهمگین در جنوب «لوئیزیانا» و «می‌سی‌سی‌پی» به کشته شدن دستکم سه نفر و زخمی شدن بیش از 30 نفر و خرابی دهها خانه و مغازه و واژگونی یک برج آبی منجر شد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، بیشترین خسارت ناشی از وقوع گردباد و وزش توفان سهمگین در دهکده «کانونت» در رودخانه می‌سی‌سی‌پی به وجود آمده که ۹۰ درصد از ۱۶۰ خانه سیار  در پارکینگ تریلر‌ها و اتاق‌های سیار «شوگر هیل» تخریب شد.

مأموران پلیس می‌سی‌سی‌پی اعلام کردند که این بدترین خسارتی بوده که در ۳۶ سال گذشته در این ایالت به وقوع پیوسته است.

«جان بل ادواردز» فرماندار می‌سی‌سی‌پی اعلام کرد که دو نفر در پارکینگ تریلرها جان خود را از دست داده‌اند و وضعیت دو الی سه نفر دیگر نیز مفقود هستند. تیم نجات به همراه سگ‌هایی در بین آوارها به دنبال افرادی هستند که احتمالاً گرفتار شده‌اند.

سازمان هواشناسی ملی آمریکا تأیید کرد که یک قربانی دیگر در شهر «پرویس» واقع در جنوب می‌سی‌سی‌پی که یک خانه سیار از بین رفته، پیدا شده است.

مقامات لوئیزیانا گزارش کردند که ۳۱ نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شدند. فرماندار این ایالت در هفت شهر اعلام وضعیت فوق العاده کرد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که وزش توفان‌، اوایل روز چهارشنبه به وقت محلی نیز ادامه خواهد داشت و از بخش جنوب به شرق حرکت می‌کند و به ایالت «آلاباما» خواهد رسید.

از خسارات ناشی از وقوع توفان می‌توان به قطعی برق دهها هزار آمریکایی در ایالت لوئیزیانا اشاره کرد. بیش از ۲۰ خانه تخریب شده است و آتش‌نشان‌ها ساکنان این خانه‌ها که دچار جراحات جزئی شده‌اند را نجات دادند.

«فیل برایان» فرماندار می‌سی‌سی‌پی نیز در مناطقی که خسارات زیادی از توفان دیدند، اعلام وضعیت اضطراری کرده است. مدارس و ادارات دولتی در ایالات لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی کلاس‌های خود را لغو کردند و تعطیل شدند.