به گزارش پارس، ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ارزیابی وی از موفقیت اجرای این توافق گفت:‌ همه چیز بستگی به آمریکایی‌ها دارد که آیا آن‌ها آماده همکاری نظامی خواهند بود یا خیر.

پیشتر لاوروف بعد از نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه در 12 ماه جاری میلادی در مونیخ اعلام کرده بود که روسیه و آمریکا در خصوص تشکیل گروه کاری برای اجرای آتش بس در سوریه به توافق رسیده‌اند و این گروه شامل دیپلمات‌ها و نظامیان خواهد بود.

لاوروف اظهار داشت: گروه فعالیت خود را در ژنو ادامه خواهد داد و جلسات خود را به طور منظم و با ریاست روسیه و آمریکا و با مشارکت کارشناسان برگزار خواهد کرد.

وی همچنین در تماس تلفنی با سامح شکری، همتای مصری خود در خصوص اوضاع سوریه ،توقف درگیری‌ها، راه‌های اجرای توافق مونیخ و تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای در این خصوص وتسهیل کمک‌های انسانی به مناطق نیازمند سوریه گفتگو کرد.

پیشتر گنادی گاتیلف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفت: کمیته ویژه در خصوص متوقف کردن درگیری‌ها در سوریه جمعه با مشارکت کارشناسان روسیه، آمریکا و کشورهای دیگر برگزار خواهد شد.