به گزارش پارس به نقل از مهر، در حالیکه اختلافات اصلی میان ایران و ۱+۵ هنوز بطور کامل حل نشده و برخی از احتمال دبه جدید آمریکا در لحظات پایانی خبر می دهند اما با این وجود «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد این کشور در گفتگوهای ۱+۵، ابراز امیدواری کرده که طی روزهای آینده ایران و ۱+۵ به توافق جامع می رسند. 

ایتارتاس در این رابطه می نویسد: «سرگئی ریابکوف» گفت: «من نمی‌توانم پیش‌ بینی کنم که چند ساعت دیگر مذاکره برای حل و فصل این شرایط لازم است، اما همه طرف‌ های مذاکره بر این باور هستند که این ماجرا در روزهای پیش روی به سرانجام خواهد رسید.»

به گفته وی، هم‌اکنون ایران و گروه ۱+۵ که بر روی رئوس توافق جامع هسته ای کار می‌کنند و ۹۱ درصد کار را به انجام رسانده‌اند. 

این وضعیت در حالی است که ریابکوف پیش از آغاز دور مجدید مذاکرات هسته ای اعلام کرد که ایران و ۱+۵ در مذاکرات ۹۰ درصد کار را به سرانجام رسانده اند.

ریابکوف در مورد احتمال حضور مجدد «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در وین، تاکید کرده که وزیر خارجه روسیه نه روز جمعه و نه روز شنبه به وین نخواهد رفت. این در حالی است که روز پنج‌شنبه وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه، آلمان و چین و نیز رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مذاکرات اتمی در وین پیوستند.