به گزارش پارس به نقل از العالم، "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در کنفرانس مونیخ حضور دارد در بیانیه ای شیطنت آمیز خاطرنشان کرد: وضعیت در سوریه، بسیار پیچیده است و به دشواری می توان راه حلی برای توقف جنگ و کشتار دسته جمعی در آن کشور یافت.

 

وی مدعی شد: سوریه ای که ما می شناسیم در آینده نزدیک یکپارچه نخواهد بود. بلکه شاهد گروهها و مجموعه های منظم و نامنظمی خواهیم بود که از سوی مردم و گروههای مسلح آن کشور تشکیل می شود.

یعلون با توسل به دروغ، درباره سیاست رژیم صهیونیستی درباره سوریه گفت: از همان ابتدا، تصمیم بر عدم دخالت داشتیم و اهداف مورد اهمیت مان را تعیین کردیم و گفتیم که اجازه نخواهیم داد حاکمیت ما نقض شود و زمانی که شاهد برخی تلاش ها در این زمینه بودیم به آن پاسخ گفتیم.

موساد: تقسیم سوریه تنها راه حل است

از سوی دیگر، "رام بن باراک" مدیرکل وزارت موساد رژیم صهیونیستی هم در خصوص شرایط سوریه گفت: تقسیم سوریه تنها راه حل ممکن برای این کشور است.

وی افزود: به نظرم سرانجام باید سوریه به بخش های تحت کنترل گروههایی که در مناطق مختلف آن زندگی می کنند تقسیم شود و علوی ها بر مناطق محل زندگی خود و اهل سنت نیز بر مناطق محل اقامتشان کنترل داشته باشند.