به گزارش پارس به نقل از مهر، روزنامه الدیار لبنان در مطلبی با اشاره به موفقیتهای حزب الله لبنان در نبردهای القصیر آورده است: واحدهای ویژه رژیم اسرائیل جنگی پنهان را علیه مقاومت در سوریه ادامه می دهند.

این روزنامه می نویسد: یکی از رهبران گروههای سیاسی لبنانی از حزب الله خواست که ظرف ۲۴ ساعت نیروهای خود را ازسوریه فرا بخواند این موضع گیری نشانه افق محدود رهبران سیاسی لبنان است که درک نمی کنند که جنگ کنونی که حزب الله در سوریه انجام می دهد تنهاعلیه جریانهای تکفیری نیست بلکه علیه ارتش رژیم صهیونیستی است که به طور مستقیم وارد عمل شده و از گروه های تروریستی مسلح حمایتهای اطلاعاتی و لجستیکی و عملیاتی به عمل می آورد.

الدیار می افزاید: حضور نیروهای مقاومت لبنان در سوریه بی جهت نبوده است زیرا پس از دریافت اطلاعاتی محکم درباره فعال شدن مزدوران اسرائیل در عرصه تحولات میدانی سوریه حزب الله وارد عمل شد.

این روزنامه لبنانی می نویسد: اطلاعات درباره دخالت اسرائیل در سوریه پس از بازداشت افراد مسلح و رصد الکترونیکی و پیگیری اوضاع میدانی حاصل شد و نشان داد که چند واحد ویژه رژیم صهیونیستی در ارتش اسرائیل با ماموریتهای مشخص در سوریه در کنار ارتشی از نیروهای اطلاعاتی غربی، منطقه ای و بین المللی در سوریه فعالیت می کنند و واحدهای اسرائیلی کمکهای فراوانی برای جمع آوری اطلاعات لازم برای انجام عملیات انجام می دهند.

نبردهای القصیر و حومه آن حجم دخالت اسرائیل برای ممانعت از بازپس گیری این مناطق از سوی ارتش سوریه و حزب الله را نشان داد و مزدوران موساد رهبری شبکه ارتباط رسانی گسترده گروههای مسلح را در سوریه بر عهده دارند.

اطلاعات موجود حاکی است که بیش از چند واحد ویژه اسرائیل در سوریه حضور دارند که از آن جمله می توان به واحد شالداگ، اولین واحدی است که فعالیت آن در سوریه رصد شده است و واحد کماندویی وابسته به نیروی هوایی اسرائیل است که ماموریت آن تعیین اهداف دشمن، راهنمایی هواپیماهای جنگی و هواپیماهای بدون سرنشین برای شلیک به هدف است. حزب الله لبنان با این واحد بارها در هنگامی که جنوب لبنان در اشغال صهیونیستها بود روبرو شده است. این واحد در حملات موشکی پیشرفته به مراکزی در نزدیکی دمشق دخیل بوده است این واحد در مقایسه با دیگر واحدهای ویژه رژیم صهیونیستی برتری دارند زیرا به کد خاصی مجهز هستند که مربوط به خلبانان نیروی هوایی اسرائیل است. اعضای این واحد به شکل فعالانه ای در حمله اسرائیل در سال ۲۰۰۷ به نیروگاههای هسته ای در دیرالزوز دخالت داشته است.

واحد سییرت متکال یکی دیگر از واحدهای رژیم صهیونیستی است که افراد آن حضور فعالانه ای در اراضی سوریه دارند و نقش این واحد از زمان تاسیس آن انجام عملیات نظامی پیچیده پشت خطوط دشمن، عملیات تسویه در خارج و وابسته به رئیس اطلاعات نظامی موسوم به امان است. عملیاتهایی که این واحد در سوریه انجام می دهند نصب دستگاههای الکترونیکی برای شنود، رصد و دنبال کردن تحرکات ارتش سوریه در تحولات میدانی و بررسی توان نظامی آن و جمع آوری اطلاعات درباره نقشه انتشار سلاح شیمیایی و موشکهای بالستیک دور برد و متوسط در سوریه است.

واحدی دیگری که در سوریه حضور دارد که به شیطییت ۱۳ معروف است و واحد وابسته به نیروی هوایی رژیم اسرائیل است و کشتی های جنگی روسیه تحرکات این واحد را در سواحل سوریه رصد کرده اند.