به گزارش پارس، تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"نوشت: "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان می خواهد برای پناهندگان سوری در آلمان امکانات آموزشی را فراهم کند تا آن ها در صورت بازگشت به کشورشان بتوانند خود بازسازی سوریه را در پیش گیرند.

وی که روز گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ سخن می گفت با تاکید بر اینکه بر اساس پیش بینی سازمان ملل یک روزی بالاخره صلح در سوریه برقرار می شود همچنین گفت: همچنین دیگر کشورهای اروپایی می توانند در این عملیات آموزشی مشارکت کنند.

"فون در لاین" با تاکید بر اینکه ارتش آلمان یکی از بزرگترین و متنوع ترین کارفرمایان در آلمان است عملیات پیشنهادی خود را یک عملیات آموزشی صرفا غیر نظامی ارزیابی کرده و گفت: نیروهای پلیس و نظامی برای سوریه در مراحل بعدی و بعد از اینکه یک رهبری قابل اعتمادی در سوریه به وجود آمد می توانند آموزش ببینند.

وی همچنین با نگاهی به شمار بالای پناهندگان تصمیم گیری سریع ناتو برای مبارزه با بحران پناهندگان و قاچاق انسان در آبهای اژه را تمجید کرده و گفت: بنابراین همه پناهندگانی که از ترکیه می آیند باید به آنجا برگردادنده شوند.

وزیر دفاع آلمان همچنین شب گذشته در گفتگو با "زد دی اف"، آلمان به دولت روسیه و سوریه این انتقاد را وارد کرد که در هفته های گذشته سیاست دو گانه ای را در پیش گرفته اند به گونه ای که از یک طرف حلب را زیربمباران ها با خاک یکسان می کنند و از طرف دیگر در مذاکرات صلح وین برای اعتماد تبلیغ می کنند.