در حالی که تلاش های دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای دستیابی به توافق نهایی با رهبران اروپایی بر سر اصلاح قوانین اتحادیه اروپا تا ماه فوریه همچنان ادامه دارد، نتایج جدیدترین نظرسنجی حاکی از رشد مخالفان عضویت این کشور در اتحادیه اروپا است.

نظرسنجی موسسه "کومرس" که برای روزنامه دیلی میل انجام شده، نشان می دهد که 54 درصد انگلیسی ها خواستار ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا هستند که این رقم نسبت به نظرسنجی دسامبر 2 درصد کاهش داشته است.

36 درصد مردم انگلیس نیز از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند که نسبت به نظرسنجی ماه گذشته یک درصد رشد داشته است. 10 درصد مردم انگلیس نیز هنوز مردد هستند که این رقم نیز نسبت به ماه گذشته 2 درصد رشد داشته است.

کامرون که روز جمعه برای مذاکره با مقام های اروپایی به بروکسل سفر کرده بود، از ارائه پیشنهاد جدید کمیسیون اروپا برای محدود کردن مهاجرت خبر داد و گفت: این پیشنهاد گرچه به اندازه کافی خوب نیست ولی پیشرفتی برای متقاعد کردن مردم انگلیس در حمایت از عضویت در اتحادیه اروپا به شمار می رود.

 انگلیس در سال 1973 میلادی به اتحادیه اروپا پیوسته و اکنون خواستار اصلاحات قوانین اروپا از جمله قوانین مهاجرت شده است.کامرون برای اصلاح سیستم پرداخت رفاهی به کارگران مهاجر یکی از مهمترین تقاضاهای لندن در مذاکرات مجدد با اتحادیه اروپا به شمار می رود.

انگلیس از اتحادیه اروپا خواسته است تا کارگران مهاجری که وارد این اتحادیه می شوند، 4 سال برای دریافت پرداخت های رفاهی منتظر بمانند.

کامرون قول داده است تا در صورت عدم موافقت اتحادیه اروپا با اصلاحات پیشنهادی لندن، همه پرسی عضویت انگلیس در این اتحادیه را تا پایان 2017 میلادی برگزار کند.