به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تازه ترین کسی که تازیانه زبان ترامپ را چشیده شاهزاده عربستانی، عبدالولید بن طلال است که بر پایه نمایه میلیاردهای بلومبرگ، 19.2 میلیارد دلار دارایی دارد. شگفت اینجاست که پیوند عبدالولید و ترامپ هیچ گاه این اندازه خصمانه نبوده؛ چرا که در دهه 1990 این شاهزاده از ترامپ املاکی خریداری کرده بود. 

 
شرکت سرمایه گذاری الولید به نام «کینگدم هلدینگ» سهامی را در شرکتهای لیفت و توییتر در اختیار دارد. نام عبدالولید، هم به خاطر تصمیمات مالی هوشمندانه ای که می گیرد و هم به خاطر سبک زندگی که در پیش گرفته است، دیری است توجه سرمایه گذاران آمریکایی را به خود جلب کرده است. الولید در سال 1991 در سیتی بانک 590 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد و در سال 1997 بخشی از سهام اپل را خرید. وی به تازگی (در سال 2013) 300 میلیون از سهام شرکت رسانه های اجتماعی توییتر را خریداری کرد. 
 
هرچند دست و دلبازی های الولید شاید برای همکیشان ترامپ جذاب باشد، از اواخر سال گذشته که ترامپ درخواست کرد تا آمریکا جلوی آمدن مسلمانان به آمریکا را بگیرد وضع کمی شکرآب شد. در آن زمان، الولید توییت کرد که ترامپ برای رسیدن به بالاترین مقام این کشور باید دست از بلندپروازی های خود بردارد و او را «مایه شرمساری» خواند. ترامپ هم به نوبه خود، این شاهزاده را «گیج» نامید. 
 
تازه ترین رویداد پنج شنبه رخ داد که ترامپ در حساب توییتر خود، شبکه فاکس نیوز و مگان کلی (مجری) و الولید را کنار هم نشاند و تصویری از مگان کلی را پهلوی الولید نشان داد که زیرش نوشته شده بود: «بسیاری نمی دانند که شریک فاکس نیوز، شاهزاده عبدالولید سعودی است. در اینجا همراه با خواهرش و مگان کلی نشان داده شده.»
 
ولی آنچه بیشتر مردم نمی دانند این است که پیشینه پیوند میان ترامپ و الولید به چند دهه پیش باز می گردد که ترامپ از جیب گشاد الولید سود سرشاری می برد. در سال 1991 الولید برای ترامپ یک قایق تفریحی 283 فوتی از طلبکاران خریداری کرد که بیزنس ویک آن زمان بهایش را 18 میلیون دلار برآورد کرد. چهار سال پس از آن الولید و شریکش بیشتر سهام هتل پلازی نیویورک را خریدند و با این کار درها را برای بستانکاران ترامپ باز گذاشتند تا از بدهی 125 میلیون دلاری او چشمپوشی کنند. 
 
این شاهزاده نیز در پاسخ به اقدام ترامپ گفته: «ترامپ، گفته هایت بر پایه عکسهای فتوشاپی است. من دو بار ضامن بدهی های تو شدم، ولی بار سوم؟ شاید!»