به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نیویورک تایمز در گزارشی به قلم "کلیفورد کراس" و "استنلی رید" نوشت: با لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، دولت این کشور به شرکت ملی نفت دستورالعملی ابلاغ کرد که به موجب آن مجوز افزایش سطح تولیدات نفتی صادر شد. به این ترتیب بازارهای جهانی نفت با مازاد تولیدات مواجه می‌شود و دور از ذهن نیست که بهای طلای سیاه به سیر نزولی خود ادامه دهد.

 
نیویورک تایمز در ادامه این گزارش نوشت: انتشار خبر احتمال لغو تحریم‌های ایران و افزایش سطح تولیدات نفتی این کشور کافی بود تا بهای طلای سیاه به کمتر از 30 دلار در هر بشکه برسد. حالا این تحریم‌ها لغو شده‌اند و ایران بر افزایش سطح تولیدات اصرار دارد. با آغاز افزایش تولیدات نفتی ایران، بازارهای جهانی روزانه با یک میلیون بشکه نفت مازاد مواجه خواهند شد. "رکن الدین جوادی،" مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت این کشور پیش از این اعلام کرده بود ایران آماده است روزانه 500 هزار بشکه نفت بر سطح تولیدات خود اضافه کند. برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط بازارهای جهانی، ایران اگر افزایشی در سطح تولیدات نفتی خود بدهد، 500 هزار بشکه در روز نخواهد بود.
 
ایران روزانه 2.9 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و مشتری عمده آن کشورهای آسیایی هستند. ایران تحریم‌های اقتصادی علیه صنعت نفت این کشور را ناعادلانه و غیرقانونی می‌داند و با لغو این تحریم‌ها قصد دارد سطح تولیدات خود را به پیش از اعمال تحریم‌ها بازگرداند.