به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز اعلام کرد: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بدو ورود به محل برگزاری نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در کنفرانسی خبری گفت: ما امروز با وزیران خارجه کشورهای اروپایی، ابتدا درباره وضع داخلی سوریه و سپس درباره راهکارهای همکاری پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران گفتگو خواهیم کرد. 
 
وی گفت: بعد از اخبار خوبی که روز شنبه بعد از شروع روند اجرایی توافق هسته‌ای ایران منتشر شد اکنون باید به تلاش‌هایمان ادامه دهیم. ما شاهد بودیم که وضع سوریه به شکل خودکار بهبود نیافته است. روز گذشته خبرهایی ناگواری را از داخل سوریه دریافت کردیم و فکر می‌کنم این مسولیت اتحادیه اروپا است که جامعه جهانی را متوجه کند که باید فاجعه جاری در سوریه متوقف شود. 
 
وی در ادامه گفت: کمیسیون اروپا یک تیم فنی را به منظور بررسی روابط کشورهای اروپایی با ایران در بخش انرژی پس از لغو تحریم‌ها، ماه آینده به ایران می‌فرستد.
 
وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای شرکت در نشست بررسی اقدامات پس از لغو تحریم‌های ایران وارد بروکسل پایتخت بلژیک شدند. 
 
وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در بروکسل تشکیل جلسه می‌دهند تا در مورد اقدامات کشورهای اروپایی پس از لغو تحریم‌های ایران تصمیم گیری کنند. 
 
 «میگل آریاس کانت،» کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، روز گذشته گفت: امکان همکاری میان ایران و اروپا در بخش نفت، گاز، انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین انرژی هسته‌ای وجود دارد.