به گزارش پارس ، "فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: این مبلغ موجب تقویت اقدامات ما برای کمک به بازیابی صلح در منطقه‌ای می‌شود که در نزدیکی ماست و مدتهاست توسط تروریسم و خشونت ویران شده است.

وی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: قتل "معاذ الکساسبه"، خلبان اردنی طی چند روز اخیر ثابت کرد که تروریسم هیچ حد و مرزی ندارد.

در همین حال اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد، این اتحادیه درباره اولین استراتژی جامع جهت مقابله با بحران‌های موجود در سوریه و عراق و تهدیدات ناشی از داعش توافق کرده است.

در این بیانیه آمده است: این توافق با تجمیع کردن اقدامات برنامه‌ریزی شده اتحادیه اروپا وکشورهای عضو با اختصاص یک میلیارد یورو بهبود کارآمدی آنها را افزایش می‌دهد.

خشونت افراط گرایان در فرانسه و بلژیک طی هفته‌های اخیر، موجب وحشت گسترده در میان اعضای این اتحادیه 28 عضوی اروپا شده است. اروپایی‌ها از بازگشتن شهروندانشان از سوریه و عراق بسیار هراسانند.

موگرینی در این باره اظهار کرد: ما با چالش و تهدیدی مشترک مواجهیم. ما منافع مشترکی با دوستان و شرکایمان در منطقه داریم و ما به همین دلیل باید با استفاده از موثرترین راه در مقابل داعش ایستادگی کنیم و این دقیقا چیزی است که ما امروز انجام دادیم.