به گزارش پارس به نقل از تسنیم، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان از عربستان خواست که عاقلانه رفتار کند و اجازه دهد مردم منطقه خودشان گزینه های خود را انتخاب کنند.

وی  همچنین از عربستان خواست که فعالیتهایش در این منطقه در جهت مثبت، خیرخواهانه و بر اساس همکاری با کشورها باشد.

نعیم قاسم تاکید کرد که عربستان باید مجال همکاری با ایران در جهت حفظ امنیت و ثبات منطقه را باز کند.

ایران بازیگری مثبت در منطقه

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ایران بازیگر مثبت و کشور مهمی در تثبیت و امنیت در منطقه است و تعامل ایران با کشورهای عربی و کشورهای مسلمان تعامل مثبتی است و ما باید از این فرصت به منظور انتقال به شرایطی بهتر استفاده کنیم.

نعیم قاسم اظهار داشت: ما در میدان حضور خواهیم داشت و هرگز تسلیم نمی شویم و به تکفیری ها اجازه نمی دهیم که هر کاری دلشان می خواهد، انجام دهند. امروز ما شکستهای پی در پی تکفیری ها در عراق و سوریه را می بینم. همچنین آنها در لبنان هم لطف تلاشهای ارتش،دستگاههای امنیتی و همکاری ملت و نیروهای مقاومت ضربه بسیار سنگینی خوردند.

این عضو بلندپایه حزب الله گفت که این موجود وحشی که ما را از آن ترسانده اند شکست پذیر است ،به شرطی که ما در میدان حضور داشته باشیم و کشورهای بزرگ و منطقه ای را قانع کنیم که دست از حمایت از تروریسم بردارند، زیرا تروریسم بدون برخورداری حمایت این کشورها ضعیف است.

هیئتی از علمای روسیه به دیدار شیخ نعیم قاسم رفتند

شیخ نعیم قاسم امروز با هیئتی از علمای روسیه که به این کشور سفر کرده اند دیدار و با آنها درباره تحولات منطقه و چالشهای موجود که مهمترین آن تروریسم تکفیری و راههای مبارزه با آن است گفتگو کرد.

وی افزود دیدار بین علمای مسلمان در شناخت مسائل کشورهایشان و عدم افتادن آنها در دام رسانه های گمراه کننده مؤثر است.

نعیم قاسم گفت: ما مواضع روسیه در مبارزه با تکفیری ها در سوریه و تلاش برای حل سیاسی بحران این کشور به دست مردم سوریه و تصمیم گیری آزادانه آنها برای سرنوشت آینده کشورشان را مثبت ارزیابی می کنیم.

وی افزود: حوادث سوریه و منطقه ثابت کرد که مشکل بزرگ، استفاده ابزاری از تروریسم تکفیری برای تغییر نظامها و سیاستها در منطقه و تلاش برای بازی با فتنه مذهی است، اما آگاهی ملتهای منطقه ما این گرایش را رسوا ساخت. ترورییسم تکفیری مصیبتی برای همه جهان از جمله غرب و باری بر دوش بشریت است و مقاومت ما موجب شد که جهتگیری اصلی به سمت مشکل اصلی که اسرائیل است باشد.