به گزارش پارس روزنامه کیهان نوشت ؛ شهردار سدیروت در انتقاد از عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه گفت وزیر جنگ اسرائیل نتوانست امنیت اسرائیلی‌ها را تأمین کند بنابراین وزارت جنگ ما بدون وزیر است.
به گزارش فلسطین الیوم، «آلون دیویدی» شهردار شهر سدیروت در واکنش به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با مبارزان مقاومت فلسطینی در جنگ اخیر علیه نوار غزه گفت: وزیر جنگ اسرائیل در مسئله تأمین امنیت ساکنان مناطق و شهرک‌های همجوار غزه شکست خورده است.
وی در ادامه انتقادات خود از موشه یعالون به دلیل ناتوانی در ممانعت از ادامه حملات انتقام‌جویانه رزمندگان مقاومت به مناطق صهیونیست‌نشین تأکید کرد ادامه شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین به مناطق صهیونیست‌نشین هیچ جای شکی را باقی نمی‌گذارد که ارتش اسرائیل در این جنگ شکست خورده است.
شهردار سدیروت خاطرنشان کرد: ادامه حملات موشکی مقاومت به فلسطین اشغالی به این معناست که گروه‌های فلسطینی برخلاف ارتش رژیم صهیونیستی دارای برنامه نظامی منظم در جنگ کنونی می‌باشد.
در همین حال آویگدور کاهلانی از وزرای سابق صهیونیست گفته است: ما حجم قدرت موشکی حماس را نمی‌دانستیم و حجم این خطر را درک نمی‌کردیم.
همچنین روزنامه جروزالم پست از قول نظامیان صهیونیست و حاضر در جنگ غزه نوشت: حماس قدرتمندتر شده است.
این روزنامه در مقاله‌ای به قلم بن هارتمن نوشت: آمیت استروگو، نظامی اسرائیلی معتقد است از آخرین مرتبه‌ای که برای جنگ به غزه فرستاده شده بود تاکنون تغییراتی در غزه ایجاد شده و حماس تبدیل به یک قدرت شده است.
استروگو چند ساعت پس از بازگشت به تل‌آویو گفت: «آنها خیلی از نظر تجهیزات، نیرو و استفاده از مواد منفجره پیشرفت کرده‌اند، آنها جهش بزرگی کرده‌اند.»
«تشیکو منشه» تحلیلگر در کانال دوم رادیوی اسرائیل گفت: نتیجه جنگ اخیر علیه نوار غزه از لحاظ سیاسی برای تل‌آویو فاجعه‌بار بوده است.
وی توضیح داد جنگ اخیر علیه غزه مهم‌ترین دستاورد مقامات اسرائیل مبنی بر ایجاد دودستگی و اختلاف میان ملت فلسطین را از بین برده است و باعث اتحاد بیشتر گروه‌های مختلف فلسطینی با یکدیگر شده است.
از سوی دیگر مجله آمریکایی تایم ضمن انتشار گزارش مفصلی خاطرنشان کرد: رقم بالای تلفات نظامی، حس شدید شکست را که پس از جنگ 2006 علیه حزب‌الله لبنان در محافل اسرائیلی ایجاد شده بود، بازتولید کرده است.