به گزارش پارس به نقل از ایرنازاهدالله مسئول روابط عمومی وزارت دفاع پاکستان اظهار داشت که خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان شخصا با حضور در فرودگاه بین المللی اسلام آباد، از همتای سعودی خود استقبال خواهد کرد و وزیر دفاع عربستان به محض ورود به پاکستان، بلافاصله به مقر فرماندهی ارتش این کشور خواهد رفت تا با ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش دیدار کند.

به گفته مسئول روابط عموی وزارت دفاع پاکستان، محمد بن سلمان سپس به دیدار محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان خواهد رفت و دیدار جداگانه با خواجه آصف همتای پاکستانی خود نخواهد داشت.

تنها سه روز پس از سفر وزیر امور خارجه عربستان به پاکستان، اکنون محمد بن سلمان وزیر دفاع جوان رژیم آل سعود در راه اسلام آباد است و قرار است فردا با هدف رایزنی های بیشتر با مقامات پاکستان درخصوص ائتلاف خودساخته ریاض، وارد اسلام آباد شود.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان روز پنجشنبه گذشته و در میان تظاهرات اعتراض آمیز و خشم مردم پاکستان از سیاست های تفرقه افکنانی و جنایان ضدانسانی و ضداسلامی آل سعود، به اسلام آباد سفر کرد و با فرمانده ارتش، نخست وزیر و مشاور نخست وزیر کشور میزبان در امور خارجی دیدار کرد.

نکته قابل توجه در بارسفر این دو مقام بلند پایه عربستان به پاکستان اینکه، هم وزیر امور خارجه و هم وزیر دفاع عربستان، نخستین دیدار خود را با فرمانده ارتش پاکستان انجام می دهند و این مهم حکایت از آن است که هرگونه تصمیم نهایی در خصوص میزان مشارکت و نقش پاکستان در ائتلاف خودساخته عربستان، از سوی ارتش به عنوان مقتدرترین نهاد پاکستان اتخاذ خواهد ش