به گزارش پارس ؛ تسنیم به نقل از «اکسپرس نیوز»، ژنرال «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان برای دیدار رسمی دو روزه به عربستان سفر کرده و در دیدار با همتای عربستانی خود گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه مورد گفت‌وگو قرار خواهد داد.

گفته می‌شود که مقامات ریاض از جمله معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش عربستان از رئیس ستاد ارتش پاکستان به طور ویژه استقبال کردند.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در گام نخست با ژنرال «عبدالرحمٰن بن صالح البونیان» فرمانده ارتش عربستان دیدار کرده است.

مقامات نظامی پاکستان و عربستان در این دیدار روابط نظامی و امنیتی منطقه‌ای را نیز مورد بحث قرار دادند.

به گفته اداره روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان، ژنرال راحیل شریف در سفر دو روزه خود با سایر مقامات دولتی و نظامی عربستان نیز ملاقات خواهد کرد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان روزهای گذشته در مراسم پایانی تمرینات مشترک ارتش این کشور با عربستان در منطقه «جهلم» در ایالت «پنجاب» گفت: اگر تهدیدی برای تمامیت ارضی عربستان واقع شود، دولت اسلام‌آباد واکنش نشان خواهد داد.

تمرینات مشترک ارتش پاکستان و عربستان با نام «الشهاب» برای مبارزه با تروریسم در مرکز آموزش ملی مبارزه با تروریسم پاکستان (NCTC) پس از 12 روز پایان یافت.

گروهی متشکل از 57 مقام نظامی عربستان چندی قبل برای شرکت در این تمرینات مشترک نظامی وارد پاکستان شدند.

بر اساس این گزارش، ارتش پاکستان و عربستان برای نخستین بار است که تمرینات مشترک نظامی برای مبارزه با تروریسم برگزار کردند اما ارتش دو کشور پیش از این در تمرینات دیگر نظامی مانند «صمصام» نیز شرکت کرده‌ بودند.