به گزارش پارس به نقل از مشرقروزنامه لبنانی الدیار به نقل از یک منبع نزدیک به دولت سوریه نوشت که "علی مملوک" رئیس دفتر امنیت ملی سوریه تاکید داشته است که اوضاع سوریه بزودی آرام خواهد شد.

وی به نقل از منابع آگاه فاش کرد که بشار اسد بر عملیات آزادسازی پایگاه کویرس در شمال سوریه که اخیرا پاکسازی شد نظارت داشته است.

فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل در راستای تلاش‌ها برای حل بحران پنج‌‎ساله در سوریه برای دیدار با وزیر امور خارجۀ این کشور به دمشق سفر کرده است.

در همین حال استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل روز جمعه به پایتخت سوریه سفر کرد.

قرار است وی امروز _شنبه_ با ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه این گفت‌وگو کند.

یک منبع از سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت این دیدار به موضوع مذاکرات میان دولت سوریه با گروه‌های مخالف سوری اختصاص دارد که اواخر ماه جاری برگزار خواهد شد.

این مذاکرات در واقع اولین گام سازمان ملل برای زمینه‌سازی در مورد طرح مورد حمایت این سازمان با هدف اجرای یک روند 18 ماهه برای انتقال قدرت در سوریه است.

براساس این گزارش دی میستورا پیش از سفر خود به سوریه با تعدادی از اعضای گروه‌های مخالف دولت سوریه در ریاض، پایتخت عربستان دیدار کرد.

یک منبع عرب درباره این دیدارها گفت موضوع تاریخ آغاز مذاکرات صلح سوریه و همچنین لیست گروه‌های مخالف حاضر در این مذاکرات در ریاض بررسی شده است.

این منبع به خبرگزاری فرانسه گفت دی میستورا همچنین با سفرای کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس‌های سوریه در ماه‌های اکتبر و نوامبر در وینِ اتریش نیز در ریاض دیدار کرده است.