به گزارش پارس به نقل از تسنیم، منابعی در دفتر «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه، امروز- چهارشنبه- اعلام کردند که «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در 23 ژانویه (3 بهمن) به ترکیه سفر می‌‌کند.

به گفته این منابع، بایدن در جریان سفرش به ترکیه، با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور و داود اوغلو، نخست‌وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

طبق این گزارش، بایدن و داود اوغلو، هفته گذشته در گفت‌وگویی تلفنی، حضور نظامی ترکیه در شمال عراق را مورد ارزیابی قرار داده بودند.

ترکیه از تاریخ چهارم دسامبر با ادعای آموزش نیروهای پیشمرگه کُرد برای مبارزه با ترویست‌های داعش، 300 نیروی نظامی با پشتیبانی 20 تا 25 تانک در منطقه «بعشیقه» در نزدیکی شهر موصل در شمال عراق مستقر کرد و هدف از این اقدام را محافظت از مربیان نظامی تُرک خواند.

از آن زمان تا کنون مقامات ترک به دفعات اظهارات متناقضی در خصوص خروج این نیروها از خاک عراق یا ماندن آنها مطرح کرده‌اند.

حضور نظامی ترکیه در عراق با انتقادهای شدید دولت بغداد مواجه شده و مسئولان عراقی به دفعات به دولت آنکارا تذکر داده‌اند که نیروهایش را فورا از عراق خارج کند.

در تازه‌ترین انتقادها، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، امروز در سخنانی هشدار داد، در صورتی‌که نظامیان ترکیه‌ای از خاک عراق خارج نشوند، دولت بغداد ممکن است به گزینه نظامی روی آورد.