به گزارش پارس به نقل از تسنیم، طالبان افغانستان در حالی که شهر مهم و استراتژیک «سنگین» را تحت کنترل گرفته است، تصمیم دولت انگلیس مبنی بر بازگرداندن نیروهای خود به ولایت هلمند را احمقانه خواند.

به گزارش روزنامه «دیلی میل» انگلیس، بیش از 100 نیروی انگلیسی قبل از خروج آنها در ماه اکتبر 2014 میلادی پس از 13 سال در افغانستان در شهرستان سنگین ولایت هلمند کشته شدند.

در حال حاضر نیروهای انگلیسی به کمپ «باستیون» در ولایت هلمند برای کمک به نیروهای محلی در مبارزه با طالبان بازگشته‌اند.

به دنبال رسیدن اولین نیروی انگلیسی به ولایت هلمند، طالبان افغانستان «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور را به دلیل این تصمیم وی مسخره کردند.

طالبان می‌گویند: پیام ما به دولت و مردم انگلیس این است که قبل از حمله به افغانستان، تاریخ نیاکان خود را مطالعه کنید و از شکست مکرر آنها در افغانستان درس بگیرید.

در آخر این پیام آمده است: دخالت نیروهای انگلیسی یکبار دیگر به جهانیان نشان داد که با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و مدرن، دولت کابل قادر به کنترل و حفظ مناطق نمی‌باشد.

پس از حملات طالبان، ارتش افغانستان نیروهای بیشتری را به شهر سنگین ولایت هلمند اعزام کردند.

طالبان قصد دارند در فصل زمستان سال جاری حملات خود را در مناطق مختلف افغانستان ادامه دهند و این در حالی است که سالهای گذشته این گروه در فصل زمستان تنها به جذب نیرو و تقویت خود می‌پرداخت.

اگرچه آنها چند روز پیش نیز به کابل هم حمله کرده بودند که در اثر آن 6 نظامی آمریکایی کشته شدند.

«معصوم استانکزی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان از جوامع بین‌المللی خواست تا برای غلبه بر طالبان نیروهای کمکی به افغانستان اعزام کنند.