به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سرکرده الجزایری القاعده در کشورهای مغرب اسلامی در پیامی صوتی جدیدی فرانسه را تهدید کرد.

به گزارش روزنامه لانگ وار، جمال عکاشه، معروف به ابو یحیی الهمام در این پیام همچنین درباره حمله تروریستی ماه گذشته میلادی به هتل رادیسون بلو در باماکو، پایتخت مالی صحبت کرد.

ابو یحیی الهمام در این بیانیه که توسط گروه اطلاعاتی سایت ترجمه شده گفت: ما در منطقه صحرا در القاعده در مغرب اسلامی درباره عملیات مشترک اعلام شده توسط برادرانمان در المرابطون یعنی حمله به هتل رادیسون بلو در قلب پایتخت مالی صحبت می‌کنیم. پس از حمله فرانسه به خاک مالی برای از بین بردن نیروهای القاعده و از بین بردن شریعت اسلامی القاعده در مغرب اسلامی متعهد شده تا علیه نیروهای مالی و فرانسه جنگ چریکی به راه اندازد.

وی افزود: علی‌رغم اخبار مبهم رسانه‌ها مطمئن باشید که این حملات به صورت پیاپی از شمال، وسط و جنوب بر سر شما فرود می‌آید.

از آغاز 2015 میلادی گروه‌های القاعده در مالی از جمله القاعده در مغرب اسلامی، انصارالدین، المرابطون و بیش از 30 حمله در جنوب مالی صورت داده است. چندین حمله از جمله تصرف هتل رادیسون بلو در باماکو صورت گرفت.

الهمام خطاب به دولت فرانسه گفت: ما باقی عمرمان را به دنبال انتقام خواهیم بود و روز و شب‌مان را بدون انتقام گرفتن از افرادی که به ما ستم کرده‌اند نخواهیم گذراند. شما خاک ما را اشغال کرده‌اید، شریعت ما را مختل کرده‌اید، به شرافت و منزلت ما حمله کرده‌اید، خون ما ریخته‌اید، اموال و دارایی ما را غارت کرده‌اید و امنیت ما را مخنل کرده‌اید. ما نیز با شما اینگونه رفتار خواهیم کرد. ای مردم فرانسه شما تنها ذره‌ای از آنچه که مسلمانان در دهه‌های گذشته چشیده‌اند را خواهید چشید.

این فرمانده القاعده در مغرب اسلامی جامعه فرانسه را مملو از تن‌فروشی و خواری توصیف کرد و گفت: ارزش‌های فرانسه باعث شده تا این کشور زمین‌های مسلمانان را اشغال و اموال و دارایی‌های آنها را دزدیده و نیروهای خود را در این منطقه مستقر کرده تا دستورات آنها را اجرا و مسلمانان را سرکوب کنند.

وی سپس به فرانسه اولتیماتوم داد تا مالی را ترک کند.

الهمام گفت: اگر شما متکبر هستید و این دستور را رد می‌کنید آن وقت ما به شما و منافعتان در هر کجا که خداوند اجازه داده باشد حمله خواهیم کرد به ویژه مکان اولی که به آن حمله خواهیم کرد، فرانسه کافر خواهد بود.