به گزارش پارس به نقل از فارس، «هانیبال قذافی» فرزند دیکتاتور سابق لیبی اعترافات چند روز گذشته‌اش درباره ناپدید شدن «امام موسی صدر» رهبر سابق شیعیان لبنان در «طربلس» را رد کرد.

 
به گزارش روزنامه «الاخبار»، قذافی که در لبنان بازداشت شده است، اعترافات چند روز گذشته‌اش در جریان بازجویی توسط نیروهای امنیتی را در حضور «پیتر جرمانوس» قاضی تحقیقات «بعبدا» و قاضی «کلود کرم» دادستان کل استیناف در «جبل لبنان» نفی کرد و مدعی شد که هیچ اطلاعی از سرنوشت امام موسی صدر ندارد.
 
قذافی مدعی شد که ربایندگان او را به قرائت متن دو برگ کاغذ در مقابل دوربین مجبور کردند.
 
هانیبال قذافی چند روز گذشته ضمن اعتراف به اینکه امام موسی صدر از لیبی خارج نشده است، بحث میانجیگری برای مشخص شدن سرنوشت رهبر سابق شیعیان لبنان را مطرح کرد.
 
بر اساس این گزارش، برای اولین بار پس از گذشت 37 سال از ناپدید شدن امام موسی صدر و دو همراهش در شهر طرابلس پایتخت لیبی، یک نفر از حلقه نزدیک به رهبر دیکتاتور سابق این کشور مسئولیت ناپدید شدن رهبر سابق شیعیان لبنان را بر عهده گرفت که اعترافاتش را تکذیب کرد.
 
هانیبال قذافی در پنج ساعت بازجویی با بیان اینکه امام صدر از لیبی خارج نشد، تاکید کرد که یک شخص مشهور که اکنون در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس زندگی می‌کند، به شکل امام موسی صدر تغییر قیافه داده و به جای او لیبی را به مقصد ایتالیا ترک کرد. قذافی همچنین از هویت این شخص پرده برداشت.
 
وی با اعتراف به نقش «معمر قذافی» پدرش و رهبر سابق لیبی در این جنایت، تاکید کرد که پدرش پرونده امام موسی صدر از برادرش «المعتصم بالله» رئیس وقت دستگاه امنیت ملی لیبی به «سیف الاسلام» فرزند ارشد «معمر» واگذار کرده بود.
 
هانیبال قذافی مسئولیت ربودن امام موسی را متوجه «عبدالسلام جلود» معاون پدرش دانست و تاکید کرد که «امام (موسی صدر) بعد از توقیف به زندانی در طرابلس انتقال داده شد».
 
امام موسی صدر بنیانگذار جنبش شیعی «امل» لبنان در 31 ماه اوت سال 1978  در جریان یک سفر رسمی به لیبی ‏به همراه دو تن از یارانش در شهر طرابلس ناپدید شده است.
 
«هانیبال قذافی» فرزند رهبر سابق لیبی که اخیرا به نیروهای امنیتی لبنان تحویل شده است، از ربوده شدنش در سوریه سخن گفت و اعلام کرد:‌ که قبلا در منطقه «المالکیه» دمشق زندگی می‌کردم و یک گروه ناشناس مرا را در پایتخت سوریه ربوده و به لبنان انتقال داد.
 
وی با بیان اینکه چند سال پیش از الجزائر به سوریه منتقل شده بودم، تاکید کرد که خواهرش «عائشه» از مصر با وی تماس گرفته و از او خواسته با افرادی که به او زنگ خواهند زد همکاری کند زیرا آنها می‌خواهند در لغو قرار تعقیبش از سوی پلیس بین‌الملل (اینترپل) کمک کنند. 
 
به گفته هانبیال قذافی این افراد ناشناس پس از سوار شدن به خودروی آنها، چشم و دست‌‌هایش را بسته و از او می‌خواستند اطلاعاتی درباره سرنوشت امام «موسی صدر» که در لیبی ناپدید شده است، بگوید.
 
هانیبال بعد از ورود نیروهای انقلابی به شهر طرابلس در سال 2011، پدر را تنها گذاشت و به همراه همسرش، به الجزایر گریخت. وی در سال 2012 به عمان رفت و مسقط با درخواست پناهندگی سیاسی‌اش موافقت کرد.