به گزارش پارس به نقل از فارس، طبق نظرسنجی جدیدی که اخیرا انجام شده، نیمی از آمریکایی‌ها شرم‌شان می‌شود، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه، رئیس‌جمهورشان شود.

طبق جدیدترین نظرسنجی، «دونالد ترامپ» کماکان پیشرو نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست، با این حال، نیمی از آمریکایی‌ها شرم‌شان می‌شود که غول املاک و مستغلات، رئیس‌جمهور آنها شود.

پایگاه خبری «هیل» گزارش داد، نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک نشان می‌دهد، ترامپ از «تد کروز» نزدیک‌ترین حریف خود، پیشی گرفته است اما این نامزد جمهوریخواه از دو رقیب بزرگ دموکرات خود کماکان عقب مانده است.

بر اساس این نظرسنجی، 41 درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند ترامپ شانس خوبی برای پیروزی بر رقیب دموکرات خود دارد.

«تیم مالوی» معاون مدیر موسسه نظرسنجی کوینیپیاک در بیانیه‌ای گفت: «نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی می‌گویند خجالت می‌کشند ترامپ رئیس‌جمهور آنها شود و بیشتر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند او در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر 2016 شانس چندانی ندارد».

بر اساس این گزارش، بعد از ترامپ و تد کروز، سناتور «مارک روبیو» با در اختیار داشتن 12 درصد آراء در جایگاه سوم قرار دارد و بعد از او «بن کارسون» جراح مغزواعصاب بازنشسته است که 10 درصد آراء را به خود اختصاص داده است. سایر نامزدهای جمهوریخواه کمتر از 6 درصد آراء را کسب کرده‌اند.

از سوی دیگر، 59 درصد رای‌دهندگان بر این باورند «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شانس خوبی برای پیروزی بر رقیب جمهوریخواه خود دارد.