به گزارش پارس به نقل از ایسنا،  همزمان با تمدید آتش‌بس در یمن به مدت یک هفته، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این نیروها 300 هدف نظامی و تاسیسات حیاتی عربستان را در ضمن اهداف موشکی خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری یمنی سبأ، دولت مستعفی یمن اعلام کرد که آتش‌بس در یمن به مدت هفت روز دیگر تمدید شده است.

دولت مستعفی یمن که با همدستی ائتلاف عربی بارها آتش‌بس در یمن را نقض کرده و حملاتی را علیه غیرنظامیان انجام داده مدعی شد شرط تمدید آتش‌بس آن است که حوثی‌ها به توقف درگیری ها پایبند باشند.

 

از آغاز آتش‌بس در یمن ائتلاف متجاوز عربی با ادامه حملات خود به نقض آن پرداخت.

در همین حال، شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن، وابسته به انصارالله اعلام کرد: ما 300 هدف نظامی و تاسیسات حیاتی عربستان را جزو اهداف خود قرار داده‌ایم تا آن ها را بمباران کنیم. این اقدام ما در واکنش به نقض آتش‌بس از سوی عربستان صورت می‌گیرد؛ چراکه مقابله به مثل به گزینه‌ای برای ما تبدیل شده است که پیشتر دوست نداشتیم به آن متوسل شویم.

وی گفت: ما هنوز بسیاری از سلاح‌ها و تجهیزات جنگی خود را علیه عربستان به کار نگرفته‌ایم. ارتش و کمیته‌های مردمی با توانایی‌های نظامی خود قادر به تغییر معادله جنگ هستند. از امروز به بعد تنها به دفاع نمی‌پردازیم بلکه حمله از اولویت‌های استراتژیک ما خواهد بود.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا حملات موشکی خود را علیه عربستان افزایش دادند.

در همین حال در حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به محله الشهداء در استان الحدیده شش یمنی از جمله چند کودک کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان با محمد علی المقدشی، رئیس هیئت ستاد کل ارتش یمن دیدار و با وی درباره تحولات میدانی در این کشور بحث و گفتگو کرد.