به گزارش پارس به نقل از فارس،آحاد مختلف ملت بحرین عصر امروز و امشب در همبستگی با «مسلمانان نیجریه» تظاهرات کردند.

ائتلاف انقلاب 14 فوریه در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر»، نوشت: شهروندان بحرینی در شهرها و مناطق مختلف این کشور با در دست داشتن تصاویر شیبخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر مسلمانان نیجریه تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، بحرینی‌ها در تظاهرات امشب با مسلمانان نیجریه اعلام همبستگی کرده و اقدام ارتش در حمله به آنها را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش انقلابیون بحرینی همچنین با در دست داشتن تصاویر رهبران انقلاب 14 فوریه، بر تداوم انقلاب تاکید کرده و آزادی فوری رهبران و فعالان سیاسی از زندان‌های نظام «آل خلیفه» را فریاد زدند.

به گزارش فارس، ارتش نیجریه اخیرا با حمله به حسینیه «بقیه ابراهیم»، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و صدها نفر از شیعیان را کشت و شیخ را بازداشت کرد.

به دنبال کشتار وسیع مسلمانان نیجریه‌ای در هفته گذشته و بازتاب آن در رسانه‌های بین‌المللی به ویژه برخی کشورهای مسلمان چون ایران، عفو بین‌الملل خواهان تحقیق فوری درباره این ماجرا شد.

در پی ارتکاب این جنایت توسط ارتش نیجریه،‌ تاکنون کشورهایی نظیر ایران، پاکستان، عراق و جنبش حزب‌الله لبنان،‌ کشتار مسلمانان را در این کشور آفریقایی محکوم کرده‌اند.

در حمله ارتش نیجریه به سه مکان حسینیه بقیة الله، خانه شیخ زکزاکی و دارالرحمه‌ی شهر زاریا، که به شهادت و جراحت هزاران نفر منجر شده است، چند عضو ارشد جنبش اسلامی نیز بهمراه چهارمین پسر شیخ زکزاکی به خیل شهدا پیوسته‌اند.

سه پسر دیگرِ شیخ ابراهیم زکزاکی سال گذشته در راهپیمایی روز قدس، بدست نیروهای پلیس به شهادت رسیده بودند. زکزاکی، بعنوان رهبر معنوی شیعیان نیجریه تاکنون دستکم 10 بار به زندان افتاده است. برخی منابع خبری درگذشته اعلام کرده‌ بودند درنتیجۀ فعالیت‌های تبلیغیِ شیخ ابراهیم در نیجریه، چیزی حدود 8 تا 12 میلیون نفر به جمع شیعیان اهل‌بیت پیامبر(ص) در این کشور پیوسته‌‌اند.