به گزارش پارس به نقل از فارس، «عیسی عبدالرحمن» وزیر مشاور دولت بحرین در امور رسانه‌ای اعلام کرد همه ۷۲ نفری که تابعیت بحرینی از آنها سلب شده است به «منافع نظام» ضرر وارد کرده‌اند.

پایگاه خبری «النشره» لبنان، به نقل از عبدالرحمن گزارش داد که این افراد هرکدام جهت‌های سیاسی و فکری متفاوتی داشته‌اند و تعدادی از شهروندان شیعه و اهل سنت نیز در میان آنها حضور دارند.

وزیر مشاور دولت بحرین مدعی شد که تعدادی از وابستگان به جبهه النصره و داعش نیز در میان این افراد حضور دارند. وی بار دیگر با تکرار ادعاهای تکراری رژیم آل خلیفه اعلام کرد که تعداد دیگری از شهروندان بحرینی که تابعیت آنها سلب شده با سپاه قدس ایران و حزب الله همکاری می‌کردند.

وی که در نشستی خبری حضور پیدا کرده بود ادعا کرد که منامه بر حفظ «حقوق انسانی» افرادی که شهروندی آنها سلب شده تأکید دارد و به آنها فرصت شکایت و اعتراض به این حکم را در دادگاه‌های «مستقل» و «عادل» می‌دهد.

چندی پیش نیز دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی در انتقاد از سیاست کنونی دولت بحرین در سرکوب آزادی‌ها، گفته بود که دولت بحرین سیاستی شبیه سیاست تبعیض نژادی اسرائیل و تغییر بافت اجتماعی را (از طریق تغییر تابعیت‌ها) در پیش گرفته است.

رژیم بحرین طی یک سال گذشته علاوه بر لغو تابعیت شماری از شهروندان و ساکنان اصلی بحرین، از هیچ تلاشی در اعطای تابعیت به بیگانگان دریغ نکرده است. این رژیم به منظور تغییر ترکیب جمعیتی از چند سال پیش تاکنون بویژه پس از ۱۱ سپتامبر در سیاستی غربی از یک طرف طرح اعطای تابعیت به سنی‌های خارجی را در دستور کار خود قرار داد که از کشورهای اردن، پاکستان، عربستان سعودی و دیگر کشورهایی که از نظر مالی توانایی کمی داشتند، افرادی را برای تابعیت وارد کرد و از طرف دیگر سعی کرد تابعیت بسیاری از شیعیان را لغو کند.

«محمد الأحد» سفیر پاکستان در بحرین پیشتر در گفت‌‌وگویی مطبوعاتی با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ هزار شهروند پاکستانی تابعیت بحرینی گرفتند، شمار شهروندان کشورش که در لیست انتظار دریافت تابعیت منامه هستند را ۵ هزار تن اعلام کرده بود.