به گزارش پارس به نقل از فارس، نامزد جنجالی و پیشتاز جمهوریخواهان در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 می‌گوید بلافاصله پس از آغاز ریاست جمهوری احتمالی خود، تمام دستورات اجرایی باراک اوباما را لغو خواهد کرد.

نامزد جنجالی و پرحاشیه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در ادامه اظهاراتش درباره شایستگی‌های خود برای جانشینی رئیس‌جمهور کنونی، در یک سخنرانی از قصد خود برای لغو فوری دستورات اجرایی باراک اوباما تاکید کرد.

«دونالد ترامپ» دو روز قبل گفته بود در صورت پیروزی دستوری اجرایی برای «اعلام حکم اعدام برای آنهایی که نیروهای پلیس آمریکا را می‌کشند»، صادر خواهد کرد، حالا می‌گوید که اوباما از اختیاراتش در اعلام دستورات اجرایی سوءاستفاده کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، او به دستورات اجرایی امضا شده توسط رئیس‌جمهور آمریکا اشاره و تاکید کرد که در صورتی که رئیس‌جمهور شود، یک ساعت و شاید حتی دو دقیقه پس از برگزاری مراسم تحلیف، بسیاری از دستورات اجرایی باراک اوباما به ویژه در زمینه مهاجرت را لغو خواهد کرد.

تاکید این نامزد جنجالی بر لغو دستورات اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا در حالی ایراد شده که بنا به گفته مقامات آمریکایی، اجرای برجام و توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در آمریکا منوط به «دستور اجرایی» باراک اوباما است.

نامزد پیشتاز جمهوریخواهان و میلیاردر آمریکایی پیشتر با انتقادات شدید از برجام، باراک اوباما و شخص جان کری را به دلیل موافقت با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ آماج حملات شدیدی قرار داده بود.