به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارتش آمریکا از نحوه مبارزه با تروریسم و مقابله با بنیادگرایی و افراط گرایی در سوریه خشنود نیست و به نظر می‌رسد پروسه حمایت آمریکا از داعش در سوریه به فاز تکمیلی خود رسیده است.
 

 
اخیرا در حمله هوایی چهار جنگنده ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور ۳ نیروی ارتش کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند و این موضوع سوالات بسیاری را درباره اراده ایالات متحده آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم مطرح می‌کند؟

 





 
 یک منبع نزدیک به دولت سوریه نیز  این حمله را تایید کرد و گفت که این حمله در بخشی از پادگان نظامی   "الصاعقه" در نزدیکی شهرک "عیاش" در استان  "دیرالزور" انجام شده و به زخمی شدن 14 نظامی سوری منجر شده است.


البته این نخستین حمله‌ای است که ائتلاف ضد داعش علیه اهداف ارتش سوریه انجام داده است؛ هرچند که در حملات قبلی این ائتلاف در سوریه و عراق چندین غیرنظامی کشته شده‌اند. ائتلاف ضد داعش که از حدود یک سال پیش حملاتی را علیه داعش در سوریه و عراق آغاز کرده ، تاکید کرده بود که هرگز اهداف نظامی سوری را هدف قرار نخواهد داد.



**توپولوژی محل تهاجم

 این حمله هوایی که توسط ائتلاف ضد داعش انجام شده پایگاه ارتش سوریه در منطقه "عیاش" در دیرالزور را هدف قرار داد که به کشته شدن چهار تن و زخمی شدن 13 نفر دیگر انجامید و چند تانک و خودروی نظامی نیز در این حمله منهدم شدند.

 

 


**علت حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه چه بود؟

البته برخی موارد درباره علت حمله ارتش آمریکا به مواضع ارتش سوریه به ذهن می‌رسد که لزوم مطرح کردن آن حائز اهمیت بوده و نشان می‌دهد تاکتیک‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا و خصوصا در عراق و سوریه چگونه پیاده‌سازی می‌شود.



**دلیل اول: تقویت کردهای معارض دولت سوریه

حمله ایالت متحده آمریکا به مواضع  "ارتش سوریه" اولین دلیلش می‌تواند  "تقویت کردهای معارض دولت سوریه"  باشد که آرایشی محدود در استان  "دیرالزور" دارند و ایالت متحده تلاش دارد تا از آن‌ها پشتیبانی کند.



**دلیل دوم: تقویت جبهه تروریست‌های داعش در شرق سوریه

دلیل دوم حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه در غرب "دیرالزور" تقویت جبهه تروریست‌های داعش در شرق سوریه بوده که از این طریق ارتش آمریکا تلاش می‌کند به نحوی موازنه قدرت را در این منطقه (شرق سوریه) ایجاد کند که در این پروسه آمریکا با روسیه یک تقابل نسبی نیز دارد.



**دلیل سوم : پیاده سازی "تاکتیک پرتاب محموله‌های هوایی" در  "رقه" و "دیرالزور"

 البته آمریکا شاید برنامه‌ای هم برای به هم زدن عملیات "انتقام سخت" ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه داشته باشد و این برنامه  "تاکتیک پرتاب محموله‌های هوایی" در سوریه است که می‌تواند این بار به جای استان  "دیاله" و "صلاح الدین" در استان "دیرالزور" و "رقه" انجام شود و از فروپاشی داعش جلوگیری کند.

 

 

 






 

اولین کشوری که حامی تسلیحاتی داعش به شمار می‌آید ایالات متحده آمریکاست. البته علاوه بر ایالات متحده که اشتیاق سوزانی در سرنگونی نظام قانون "بشار اسد" داشته و دارد کشورهایی همچون ترکیه، عربستان و تعداد دیگری از کشورهای منطقه غرب آسیا نقش خود را ایفا می‌کرده و می‌کنند و در تجهیز تسلیحاتی تروریست‌ها نقش دارند.


تروریست‌های داعش از ابتدای جنگ با سوریه از موشک‌های ضد زره "کورنت"، "میلان" و سلاح‌های ضد نفر بهره می‌بردند که آمریکا با واسطه آن را به تروریست‌ها از طریق مرزهای ترکیه یا با پرتاب محموله های هوایی می‌رساند. تحلیلگران و کارشناسان معتقدند یک سوم تا یک پنجم فشنگ‌های شلیک شده از اسلحه‌های سبک و نیمه سنگین داعش، ساخت ایالات متحده آمریکا و غرب است.



**دلیل چهارم: مقابله تاکتیکی با حملات جنگنده‌های  "توپولف 160 " و "سوخو 34 " در شرق سوریه

دلیل دیگر حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه در "دیرالزور" مقابله تاکتیکی با حملات جنگنده‌های  "توپولف 160 " و "سوخو 34 " بوده و آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با هدف قرار دادن مواضع سوری‌ها، ارتش "بشار اسد" را در فشار قرار دهند.



**دلیل پنجم: اعلام آغاز حملات عملیات نظامی در شرق سوریه بر ضد ارتش و نیروهای دفاع وطنی

دلیل دیگر حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه اعلام آغاز حملات عملیات نظامی در شرق سوریه بر ضد ارتش و نیروهای دفاع وطنی این کشور بوده که این می‌تواند یک پیامد بسیار خطرناک برای ارتش ایالت متحده آمریکا داشته باشد.



*ادعای آمریکا درباره بمباران مواضع ارتش سوریه توسط روسیه

البته مقامات واشنگتن مدعی هستند که این حمله توسط ارتش روسیه انجام شده ، در حالی که چرا باید این اقدام توسط متحد سوریه انجام شود؛  آن هم در حالی که شدیدترین و بی سابقه ترین حملات ضد داعش در یکسال اخیر توسط جنگنده های پیشرفته روسی و بمب های سنگر شکن ارتش این کشور انجام شده است.