به گزارش پارس،"بیزنس‌اینسایدر" در گزارشی نوشت: هیچ راه‌حل خوب یا حداقل جالبی برای مقابله با گروه تروریستی داعش وجود ندارد. یعنی داعش و پیروان تفکر داعشی آزادانه فعالیت‌های تروریستی خود را ادامه خواهند داد.

"فرانسوا اولاند،" رئیس‌جمهور فرانسه از اقدامات تلافی‌جویانه سخن می‌گوید؛ اما این اقدامات مسئله تروریست در فرانسه را حل نمی‌کند. باید توجه داشته باشیم غالب عاملان حملات تروریستی پاریس، فرانسوی یا بلژیکی بودند. آنها در شرایطی رشد یافته‌اند که میزان بیکاری به 40 درصد می‌رسد.

نگارنده می‌نویسد تعداد حملات تروریستی در اروپا افزایش می‌یابد و موجب ناراحتی رأی دهندگانی می‌شود که برای کنترل مرزها و برقراری امنیت چشم به سیاستمداران دوخته‌اند.

اروپا حتی پیش از حملات پاریس با تنش‌های اقتصادی و سیاسی روبرو بود. در حال حاضر وقوع حملات تروریستی و بحران مهاجرت باعث می‌شود که احزاب میانه‌رو در کشورهای اروپایی کنترل سیاسی را از دست دهند. از نظر نگارنده مهاجرت به اروپا در شکل کنونی به منافع این قاره آسیب می‌زند.

نگارنده در پایان نتیجه می‌گیرد: کشورهای حوزه یورو این مسائل و مشکلات بزرگ را فقط از طریق همکاری و هماهنگی می‌توانند سامان دهند. البته اخیراً، این هماهنگی در حوزه یورو به حداقل رسیده است.