به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در حالی که ارتش سوریه به پیشروی های چشمگیر خود در حلب واقع در شمال این کشور ادامه می دهد، منابع محلی از ادامه درگیری های شدید بین عناصر مسلح گروه موسوم به "الجبهه الشامیه" و عناصر گروه تروریستی داعش در حومه شمالی این شهر خبر دادند.

 
بر اساس این گزارش گروه الجبهه الشامیه موفق شد ضمن کنترل بر روستاهای "غزل"، "قره مزرعه"، و "قره کوبری" واقع در حومه شمالی حلب 3 داعشی را به اسارت گرفتند. همچنین «ابوریاض» سرکرده گروه الجبهه الشامیه نیز در جریان این درگیری ها کشته شد.

 
مناطق حومه شمالی حلب از ماهها پیش صحنه درگیری های مستمر بین گروه تروریستی داعش و سایر گروههای تروریستی موجود در منطقه از جمله الجبهه الشامیه، جبهه النصره، فتح حلب، لواء السلطان، أحرار الشام است. دلیل این درگیری ها نیز اختلافات شدید بین این گروههای تروریستی بر سر مناطق تحت کنترل، چگونگی کنترل بر گذرگاهها و راههای انتقال سلاحهایی که از مرزهای ترکیه وارد می شود  است.

 
هلاکت 5 تروریست داعشی در حین بمب گذاری در خودرو

 
در همین چارچوب طی ساعات گذشته یک خودروی بمب گذاری شده حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره داخل منطقه "صوران" که تحت کنترل گروه تروریستی داعش است، منفجر شد. این خودرو زمانی منفجر شد که تروریستهای داعش در حال آماده سازی آن برای انفجار تروریستی در مناطق تحت کنترل گروههای مخالف آنها در حومه شمالی حلب بودند. در پی منفجر شدن این خودرو 5 تروریست داعشی نیز که در حال آماده سازی این خودرو بودند به هلاکت رسیدند.

 
همچنین گروه موسوم به الجبهه الشامیه نیز از انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یکی از مقرهای خد در شهرک "تل رفعت" در حومه شمالی حلب خبر داد که در پی آن دو سرکرده میدانی وابسته به این گروه به نامهای «یوسف حیانی» و «محمد عبدالهادی الجمیلی» کشته شدند. بر اساس اطلاعات موجود، داعش  این انفجار تروریستی را انجام داده است.

 
هلاکت 13 عنصر گروه لواء السلطان در درگیری با داعش

 
و خبر دیگر اینکه گروه موسوم به "لواء السلطان" به کشته شدن 13 تن از عناصر خود در خلال درگیری با عناصر داعش اعتراف کرد.

 
حومه شمالی حلب به سه جبهه تقسیم می شود. جبهه اول در غرب این است که گروههای مسلح مخالف داعش بر آن کنترل دارند، جبهه دوم در شرق  این شهر است که تحت کنترل گروه تروریستی داعش است و جبهه سوم در جنوب و مناطق همجوار آن است که نیروهای ارتش سوریه بر آن کنترل دارند.

 
بر اساس اطلاعات به دست آمده بعد از کنترل کامل ارتش سوریه بر حومه جنوبی و شرقی حلب، حومه شمالی این شهر مقصد بعدی عملیات نیروهای ارتش خواهد بود تا ایجاد حلقه امنیتی بر کل این شهر کامل شده و راههای امدادرسانی از مرزهای ترکیه به این شهر قطع شود.