به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، جدیدترین تحولات میدانی سوریه از پیشروی ارتش این کشور در سه محور در ریف دمشق در جنوب سوریه خبر می دهد. این درحالی است که همزمان با آن نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف این استان با افراد مسلح درگیر شدند.

همچنین گزارش شده منطقه « الوعر» حمص شاهد درگیری های شدید بین ارتش سوریه با عناصر مسلح بود و از شمال غربی سوریه در ریف ادلب گزارش شده که این منطقه شاهد درگیری های مسلحانه بین گروه های تروریستی در روستاهای مرزی سوریه و ترکیه بود.

***آنچه در زیر می آید، جدیدترین تحولات میدانی سوریه به تفکیک مناطق و استان ها است***

دمشق و ریف آن: پیشروی ارتش سوریه در سه محور در ریف دمشق

یگان های ارتش سوریه با گروه های مسلح در منطقه بوستان های « الحافظ» در « برزه» درگیر شدند و همزمان با یگان توپخانه ارتش سوریه جنوب شرقی بیمارستان « تشرین» را هدف قرار داد و یک انبار ذخیره تسلیحات نظامی افراد مسلح را منهدم کرد.

همچنین منطقه « البعله» در « قابون» در ریف دمشق شاهد درگیری نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح بود که در نتیجه آن بیش از ۲۰ فرد مسلح کشته و زخمی شدند.

در « حرستا» نیز ارتش سوریه دو خودرو مجهز به تیربار سنگین را هدف قرار داد و ۶ فرد مسلح را به قتل رساند. این درحالی است که مزارع حرستا و منطقه « الکوع» میان حرستا و دوما شاهد درگیری ارتش سوریه با افراد مسلح بود.

از سوی دیگر هدف قرار دادن یک مرکز تجمع افراد مسلح در منطقه « البلدیه» در دوما بیش از ۳۰ فرد مسلح کشته شدند. این درحالی است که ارتش سوریه به پیشروی خود در محور غرب ریف دمشق در روستاها و شهرک های « غوطة شرقیة» و محور « الزیدانی» - « القلمون» و محور شمال ریف دمشق ادامه می دهد.

حمص: الوعر کانون درگیری های حمص

اما از استان حمص در مرکز سوریه گزارش شده که ارتش سوریه به شدت با افراد مسلح در منطقه « الوعر» حمص درگیر است که در نتیجه آن ده ها فرد مسلح کشته شدند، این درحالی است که این منطقه شاهد انتشار گسترده تک تیراندازان روی بام هاست.

همچنین مناطق قدیمی حمص و به ویژه مناطق القرابیص، الخالدیه، باب هود و مزارع تدمر شاهد درگیری شدید ارتش سوریه با گروه های مسلح بود.

إدلب: درگیری مسلحانه گروه های تروریستی با یکدیگر

« ریف حارم» در استان ادلب که در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد، روز گذشته شاهد درگیری های شدید شماری از گروه های مسلح با یکدیگر به دلایل نامعلوم بود که در جریان آن دو طرف علیه یکدیگر از سلاح های سنگین استفاده کردند و شماری از عناصر طرف های درگیر کشته و زخمی شدند.

همچنین ارتش سوریه یک مرکز تجمع افراد مسلح در شهر « معرة النعمان» را هدف قرار و چندین فرد مسلح را کشته و زخمی کردند.

دیر الزور و رقه: انهدام مراکز تجمع افراد مسلح

یگان های ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در شمال شهر رقه در شمال مرکزی سوریه را هدف قرار داده و ۱۳ فرد مسلح را به قتل رسانده و دو دستگاه خودرو به همراه افراد مسلح داخل آن را منهدم کردند.

همچنین ارتش سوریه با افراد مسلح در مناطق الجبیله، الرشدیه و العرفی در دیر الزور در شرق سوریه را هدف قرار دادند و ده ها فرد مسلح را کشتند که در میان آنها « محمد عبد الرحمن فیاض» از تروریست های معروف منطقه شناسایی شد.