به گزارش پارس،کارشناسان معتقدند داعش با از دست دادن قسمت‌هایی از مناطق تحت اشغال خود در خاورمیانه، حملاتش را در اروپا افزایش داده تا قدرت خود را در جهان حفظ کند. اما فعالیت داعش در اروپا موضوع تازه‌ای نیست، این گروه تروریستی از مدت‌ها پیش برای جذب نیرو و انجام حملات تروریستی چشم به این قاره دوخته است.

نقشه جدیدی که مرکز مطالعات جنگ منتشر کرده، مناطقی را که در آنجا حملات تروریستی روی داده، حامیان داعش دستگیر شده‌اند، حملاتی خنثی شده است و همچنین نیروهایی جذب این گروه تروریستی شده‌اند، به نمایش گذاشته شده است.

 

بیزنس ‌اینسایدر: داعش در حال گسترش در اروپا + نقشه

 

این مرکز مطالعاتی هشدار داده است که داعش در حال انجام اقداماتی برای تهدید و دو قطبی کردن اروپا است. همچنین در گزارش این مرکز آمده است از ژانویه (31 روز منتهی به 11 بهمن) سال جاری میلادی تاکنون، داعش موفق شده است حملات تروریستی را در کشورهای انگلیس، فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان، اسپانیا، بوسنی، کوزوو و ترکیه طراحی و انجام دهد. در این گزارش به تلاش داعش برای دو قطبی کردن اروپا اشاره شده است. مرکز مطالعات جنگ در گزارش خود نوشت: «این گروه تروریستی در تلاش است مخالفت و واکنش شدید جامعه اروپا را علیه مسلمانان این قاره برانگیزد. این گروه تروریستی بر این باور است که افزایش نزاع مذهبی، اروپا را ناآرام خواهد کرد و مسلمانان این قاره را برای پیوستن به داعش تشویق خواهد کرد.»