به گزارش پارس به نقل از فارس، گروه داعش با بهره‌گیری از  استراتژی خود در سوریه و عراق، کنترل مناطقی از افغانستان را در دست دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: مقامات افغانستان تاکید کرده‌اند که این گروه به زودی به عنوان یک تهدید جدی در این کشور ظاهر می‌شود.

بنابر این گزارش، حدود یک هزار و 600 نفر از مردم افغانستان تاکنون به داعش اعلام وفاداری کرده‌اند و این گروه کنترل بخش‌هایی از «جلال آباد» را بر عهده دارد.

به گفته رسانه‌ها، گروه داعش با اقدامات خشونت‌آمیز از قبیل شکنجه و اعدام، هزاران نفر از ساکنان محلی افغانستان را مجبور کرده‌اند تا خانه‌های خود را ترک کنند.

این در حالی است که ارتش افغانستان برای مقابله با این شبه‌نظامیان تلفات زیادی را متحمل شده و هر ماه 500 نفر از اعضای خود را از دست می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: پیشروی داعش در افغانستان ناشی از شکاف بین اعضای طالبان و عقب‌نشینی گروه‌های غربی از این کشور است.

یکی از اعضای پنتاگون نیز به روزنامه تایمز گفته که اطلاعاتی مبنی بر حضور داعش در افغانستان در دست دارد.

چندی پیش نیز گروه نظارت بر القاعده در سازمان ملل با اشاره به اینکه داعش در حال نفوذ هرچه بیشتر به افغانستان است، ادعا کرده که این گروه تروریستی در 25 ولایت افغانستان حضور دارد.

این تیم همچنین اعلام کرده که شمار افراد و گروه‌هایی که به طور آشکار با داعش بیعت و یا از آن اعلام حمایت می‌کنند همچنان در برخی از ولایت‌های افغانستان رو به افزایش است.

همچنین خبرگزاری الجزیره نیز در گزارشی به شست‌وسوی مغزی کودکان افغانستانی توسط گروه داعش خبر داد و نوشت: این گروه تروریستی کودکان را برای انجام حملات تروریستی آماده می‌کنند.