به گزارش پارس به نقل از کیهان، یک تحلیلگر سعودی ضمن گزافه‌گویی مدعی شد عربستان می‌تواند ظرف 6 ساعت بر آسمان ایران مسلط شود.


شبکه خبری «سی.ان.ان» از زبان تحلیلگران سعودی مدعی شده است که تهران نباید صبر عربستان را بیازماید و این کشور می‌تواند ظرف 6 ساعت آسمان ایران را تحت کنترل بگیرد یا به درون آن نفوذ و آن را ناامن کند.


سی‌ان‌ان به نقل از سلمان الانصاری نوشت: همان طور که عربستان توانست طی 15 دقیقه بر آسمان یمن مسلط شود، فکر نمی‌کنم کنترل بر آسمان ایران بیش از 4 تا 6 ساعت طول بکشد. می‌خواهم بگویم که تهران نباید لحظه‌ای، صبر عربستان سعودی را بیازماید.


این کارشناس سعودی البته بیراه نگفته چرا که وزیر دفاع آمریکا پیش از این تصریح کرده بود عربستان و برخی متحدان دیگر آمریکا برخلاف ایران روی ابرها راه می‌روند.


اشتون کارتر 3 هفته پیش از این در مصاحبه با مجله آتلانتیک ضمن اظهار نگرانی نسبت به قدرت نظامی زمینی ایران تلویحاً متحدان مرتجع خود در منطقه را بی‌عرضه خطاب کرد.


اشتون کارتر گفته بود: «اگر شما می‌خواهید در مورد دلیل نفوذ ایرانی‌ها بدانید باید بگویم که ایرانی‌ها داخل در بازی و روی زمین هستند و دلیل این نفوذ، حضور زمینی ایران است، ما از این موضوع خشنود نیستیم... به نظر می‌رسد متحدان عرب ما بیشتر به دنبال در اختیار گرفتن جنگنده‌های پیشرفته به جای ایجاد نیروهای عملیاتی ویژه هستند. تلاش می‌کنیم این مسئله را برای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آشکار کنیم. البته برخی از آنها مانند امارات این مسئله را درک کرده‌اند.


توهمات مالیخولیایی برخی تحلیلگران سعودی در حالی است که این رژیم از هم پاشیده، پس از 9 ماه جنگ بی‌وقفه علیه مردم یمن، از عهده این جنگ برنیامده و حتی تلفات سنگینی نیز- در حد فرمانده نیروی هوایی!!- داده است. وقتی یک رژیم در یک جنگ محدود، فرمانده نیروی هوایی خود را از دست می‌دهد، لابد به معنای این است که می‌تواند از عهده یک ابرقدرت بلامنازع منطقه‌ای مانند ایران برآید؛ البته از نوع راه رفتن روی ابرها!