به گزارش پارس به نقل از ایرنا،واشنگتن اعلام کرد، اقدام اخیر روسیه در بهره برداری آزمایشی از سامانه موشکی «نودول» با توان انهدام ماهواره؛ تجهیزات و تاسیسات فضایی آمریکا را که نقش حیاتی در مسایل نظامی و پشتیبانی برای این کشور دارد، در خطر انهدام قرار می دهد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک امروز (شنبه) به نقل از روزنامه اینترنتی «کلرادو اسپیرینگ» نوشت: پنتاگون اقدام موفقیت آمیز روسیه در بهره برداری آزمایشی از سامانه ضد موشکی و ضد ماهواره ای А-235 موسوم به«نودول» و شلیک آن را که نیمه ماه گذشته میلادی صورت گرفت، رصد کرده است.

بنا به این گزارش، سامانه نودول با توان سرنگونی ماهواره ها قرار است جانشین سامانه «آمور» یا А-135 در دفاع موشکی از مسکو شود.

«ژنرال جان هایتن» رئیس فرماندهی فضایی آمریکا با ابراز نگرانی در این باره، اعلام کرده است: روسیه و چین در حال استقرار جنگ افزارهایی هستند که می تواند ماهواره های آمریکایی با اهمیت حیاتی را تهدید کند.

نشریه «واشنگتن فری بیکن» نیز در این زمینه نوشته است: تحلیلگران نظامی آمریکا معتقدند، روسیه یا چین می توانند امکانات شناسایی، مکان یابی و ارتباطات آمریکا در فضا را که برای عملیات نظامی و تاسیسات کشوری ایالات متحده اهمیت حیاتی دارد، از کار بیندازند.