به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رسانه‌های خبری فلسطین عنوان کردند: ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته روستای بیت امر در الخلیل را تحت محاصره خود درآورد و به‌گفته شاهدان عینی نیروهای اشغالگر با اعلام محاصره امنیتی این روستا از ورود و خروج شهروندان فلسطینی به آن ممانعت کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیل با محاصره امنیتی این روستا علاوه بر ممانعت از ورود و خروج ساکنان آن، اقدام به بازرسی خودروهای فلسطینی و نیز یورش به منازل فلسطینیان کردند.

محاصره امنیتی روستای بیت امر در الخلیل پس از آن صورت گرفت که «عمر الزعاقیق» جوان فلسطینی پس از اجرای عملیات مقاومت علیه صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز به‌نقل از یک مسئول ارشد کابینه رژیم اشغالگر نوشت که کابینه با اعطای اختیارات به فرماندهان مناطق کرانه باختری برای محاصره امنیتی هر روستا و یا شهرک فلسطینی که یکی از ساکنان آن اقدام به اجرای عملیات علیه صهیونیست‌ها بکند، موافقت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز نیز روستای «بیرنبالا» در شمال غربی شهر قدس اشغالی را محاصره و ورودی‌های این روستا را مسدود کرد.

نظامیان صهیونیست همچنین خبرنگاران را از نزدیک شدن به منزل شهید «فادی الخصیب» که روز گذشته پس از اجرای عملیات مقاومت در شمال شرقی قدس اشغالی به شهادت رسید، ممانعت کردند.

از اول اکتبر تاکنون 18 فلسطینی در غزه شهید و 973 نفر زخمی شده‌اند

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز انتفاضه قدس در نوار غزه به 18 شهید و شمار زخمی‌ها نیز به 973 نفر رسیده است.

القدره در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: از ابتدای انتفاضه قدس تا کنون 505 نفر در نوار غزه هدف اصابت گلوله جنگی و 120 نفر هدف اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته و 348 نفر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده‌اند.

بر پایه این گزارش از ابتدای ماه گذشته تا کنون 103 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که 22 نفر از آنها را کودکان و نوجوانان و 4 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

زخمی‌شدن 5 فلسطینی در درگیری‌های امروز در نابلس

امروز شنبه نیز درگیری‌هایی نزدیک ایست بازرسی حواره در جنوب شهر نابلس واقع در کرانه باختری به وقوع پیوست.
بر اساس این گزارش، این درگیری‌ها در جریان برگزاری راهپیمایی که جبهه دموکراتیک در اعتراض به استمرار توقیف پیکرهای شهدا توسط رژیم صهیونیستی فراخوان داده بود، رخ داد.

جوانان فلسطینی نیز با آتش زدن لاستیک‌های خودروها خیابان القدس را بسته و به‌سمت نظامیان صهیونیست مستقر در این ایست سنگ پرتاب می‌کردند.

حماس: تداوم عملیات‌های مقاومتی نشانگر اصرار ملت فلسطین بر بیرون راندن اشغالگران است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تأکید کرد که اجرای دو عملیات زیرگیری با خودرو در شهرهای قدس و الخلیل نشانگر اصرار ملت فلسطین بر ادامه انتفاضه و مقاومت تا زمان بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از سرزمین فلسطین است.

حسام بدران افزود: تکرار عملیات‌های زیرگیری با خودرو حامل پیامی به توطئه چینان علیه انتفاضه قدس است و آن اینکه ملت فلسطین تصمیم گیرنده اصلی است و هیچ‌کس حق ندارد در برابر خواسته‌های این ملت قد علم کند.

وی خواستار تشدید عملیات‌های سلحشورانه علیه اهداف دشمن صهونیستی و تداوم تحرکات مردمی شد.
دو تن از جوانان انتفاضه قدس دیروز جمعه طی دو عملیات جداگانه شماری از نظامیان صهیونیست را با خودروی خود در شهرهای قدس و الخلیل زیر گرفتند که در پی این اقدام دلیرانه 8 افسر و نظامی اسراییلی زخمی شدند و مجریان این عملیات‌ها نیز به شهادت رسیدند.

بازداشت 2400 فلسطینی از ابتدای انتفاضه تاکنون

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی به‌مناسبت روز همبستگی با ملت فلسطین اعلام کرد که از ابتدای اکتبر گذشته تا کنون 2400 فلسطینی بازداشت شده‌اند که نیمی از آنها (1200) نفر از افراد کم‌سن و سال بوده‌اند که مدتی را در زندان سپری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تعداد اسرایی که همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‌سر می‌برند، حدود 7هزار اسیر مرد و زن است که 430 نفر آنها را کودکان و نوجوانان و 40 نفر را زنان تشکیل می‌دهند و این رقم نیز با توجه به استمرار بازداشت‌ها متغیر است.

در این گزارش همچنین آمده است که 20 اسیر مرد و زن فلسطینی پس از آنکه از سوی نظامیان اشغالگر هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند، به بازداشت درآمدند و همچنان در بیمارستان رژیم صهیونیستی تحت درمان هستند.

لیبرمن ترور مبارزان فلسطینی را خواستار شد

رئیس حزب راستگرای "اسرائیل خانه ما" و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی بار دیگر خواستار ازسرگیری سیاست ترور مبارزان فلسطینی در غزه و تعطیل کردن زندگی مبارزان مقاومت شد و با انتقاد شدید از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال عملیات‌های مقاومت، این سیاست‌ها را "فاجعه‌بار" خواند.

آویگدور لیبرمن که در مرکز فرهنگی تل‌آویو صحبت می‌کرد، تصریح کرد: «باید تدابیر عملی برای مقابله با "منابع تروریسم" که اقدام به تحریک و حمایت مالی از این عملیات‌ها می‌کنند و فرماندهی آنها را به‌عهده دارند، اتخاذ کنیم».

وی بر لزوم ترور گسترده عاملان حفر تونل‌های زیرزمینی در غزه و تولید کنندگان و شلیک کنندگان موشک‌ها به‌سمت فلسطین اشغالی تأکید کرد و گفت باید زندگی روزمره این افراد بدون نیاز به حمله به نوار غزه فلج شود.

لیبرمن مدعی شد که رژیم صهیونیستی خود بزرگترین حامی "عملیات‌های مقاومتی" فلسطینیان است؛ چرا که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به خانواده‌های هر مبارزی که در جریان عملیات مقاومتی کشته می‌شود، تقریباً 4هزار دلار پاداش پرداخت می‌کند و همه این اموال از محل درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود که رژیم صهیونیستی آنها را از کالاهای فلسطینی دریافت کرده و به تشکیلات رام‌الله تحویل می‌دهد.

وی افزود این مسئله مغایر توافقنامه‌های امضاشده و نوعی حمایت از آنچه وی از آن به‌عنوان "تروریسم" یاد کرد، می‌باشد و از همین رو، نیازی به انتقال درآمدهای مالیاتی به تشکیلات خودگردان نیست.