به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نشریه آمریکایی "فارین پالیسی" در گزارشی با نام عربستان با کمک آمریکا وارد جنگ شده است، جزئیاتی از حجم کمکهای آمریکا به عربستان را منتشر کرد.

به نوشته این روزنامه، اولین پرواز جنگنده های آمریکایی برای کمک به عربستان یمن در تاریخ 5 آوریل یعنی تقریبا بعد از گذشت دو هفته از آغاز تجاوز عربستان به یمن صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای سوخت رسان آمریکا 471 سورتی پرواز برای سوخت رسانی به جنگنده های ائتلاف سعودی انجام دادند و در مجموع 2443 بار به سوخت رسانی به این جنگنده ها پرداختند.

فارین پالیسی در ادامه نوشت: هواپیماهای سوخت رسان آمریکا در مجموع حدود 3926 ساعت برای سوخت رسانی به جنگنده های ائتلاف سعودی پرواز کردند.

به نوشته این روزنامه، اغلب جنگنده هایی که علیه یمن به کار رفته است ساخت آمریکا است و مهمات آمریکایی را مصرف می کند.

فارین پالیسی در خاتمه این گزارش به امضای قرارداد تسلیحاتی بین آمریکا و عربستان به ارزش 1.29 میلیارد دلار اشاره کرد که این تسلیحات شامل 22 هزار بمب، 1000 بمب لیزری و سایر تجهیزات نظامی است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه گذشته به بهانه بازگرداندن مشروعیت به نمایندگی عبدربه منصورهادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن مناطق مختلف این کشور را آماج حملات هوایی، دریایی و توپخانه ای خود قرار می دهد.