به گزارش پارس به نقل از کیهان، برخلاف برخی تبلیغات درباره تغییر مواضع آمریکا علیه ایران، رئیس‌ جامعه اطلاعاتی آن کشور ایران را تهدید جدی برای آمریکا خواند.

جیمز کلاپر در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت ایران تهدیدی جدی و مستقیم برای آمریکاست.

رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا گفت که ایران مهمترین و تنها عامل حفظ بشار اسد در سوریه است. ایران و گروه تحت فرمانش حزب‌الله به طور مستقیم منافع آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کنند. این همیشه نظر جامعه اطلاعاتی آمریکا در بیش از سه دهه بوده است.

کلاپر درباره تحولات و درگیری‌های جاری  در سوریه نیز گفت: نقش ایران وحزب‌الله در جلوگیری از سقوط رژیم بشار اسد بسیار کلیدی بوده، زیرا آنها رژیم اسد را برای حفظ محور مقاومت علیه اسرائیل و غرب حیاتی می‌دانند.

کلاپر اظهار داشت: شبه نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در عراق که علیه داعش می‌جنگند، همان شبه نظامیانی هستند که آمریکا را برای مداخله در عراق به حملات تروریستی تهدید می‌کردند.

همزمان نماینده ایالت ایلینویز در مجلس سنای آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه جروزالم‌پست، تاکید کرد جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا هیچ شکی ندارند که ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

«رابرت دولد» گفت: هیچ کسی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات تردید ندارد که ایران بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است. ایرانی‌ها هر روز برای کشتن آمریکایی‌ها نقشه می‌کشند. آنها از سازمان‌های حزب‌الله و حماس و همچنین اسد حمایت می‌کنند. هدف ما  این است که چگونه ایران را متوقف کنیم.