به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون بلومبرگ، فیصل در ابتدای مصاحبه با" چارلی رز" گوینده بلومبرگ گفت: اگر قرار باشد در امور دنیا دخالت کنید، باید به آنچه که می گویید پایبند بمانید و به آنچه که وعده می دهید، عمل کنید. روابط عربستان با آمریکا فراز و نشیب هایی داشته است اما ما به آمریکا نه فقط به عنوان یک متحد راهبردی بلکه یک کشور بسیار مهم نگاه می کنیم. وقتی آمریکا به ما می گوید که می خواهد کاری را انجام دهد ما توقع داریم که آن کار را انجام دهد.

فیصل در مورد سوریه مدعی شد خلاص شدن از شر تسلیحات شیمیایی در هر نقطه از دنیا یک قدم خوب است. اما الان در سوریه یک درگیری نظامی داریم که در آن طبق آخرین آمار سازمان ملل بیش از ۱۵۰ هزار نفر کشته شده اند. ژنو یک و ژنو دو را داشتیم اما هیچکدام باعث نشدند کشتارها متوقف شوند. به نظر من آمریکا و جامعه جهانی اراده کافی برای برخورد با این بحران را ندارد.

فیصل ادعا کرد: عربستان از کسانی که به نظام سوریه آن ضربه می زنند، حمایت نمی کند. ما از آنها حمایت نمی کنیم. فرضیه من این است که دستگاههای اطلاعاتی - سیا، ام آی شش، دستگاه اطلاعاتی فرانسه، اطلاعات سعودی و غیره- اطلاعات زیادی درباره این افراد دارند. از این رو انتقال تسلیحات دفاعی و نه تهاجمی به آنها منطقی است. ما تسلیحات را به هر کسی نمی دهیم بلکه گیرندگان سلاح را گزینش می کنیم و اطمینان حاصل می کنیم که از این تسلیحات به روش درست یعنی دفاع از خود و علیه اسد استفاده می کنند.

فیصل گفت: طبق اطلاعاتی که من دارم در سوریه هم اکنون بن بست به وجود آمده است.

فیصل در مورد مسئله ایران هم پاسخ داد: عربستان و دیگر کشورهای حوزه همکاری خلیج (فارس) بیانیه ای درباره مذاکرات گروه پنج بعلاوه یک با ایران صادر و ابراز امیدواری کردند که این توافق موقت به یک توافقنامه دائمی منجر شود. امیدوار بودن به این معناست که ما از تعامل گروه پنج بعلاوه یک با ایران حمایت می کنیم. ما با ایران تعامل داریم، در تهران سفارتخانه داریم و تهران نیز در عربستان سفارت دارد. و خوشبختانه با انتخاب شدن روحانی به عنوان رئیس جمهور که صحبت های خوبی درباره بهبود رابطه با عربستان و دیگر کشورها به زبان آورده است، روحیه ای در ایران به وجود آمده است که دیگر نیروها نیز به تعامل گرایش پیدا کرده اند.

فیصل در مورد دکتر روحانی گفت: من شخصاً معتقدم که روحانی" یک اصلاح طلب" است زیرا هم در تبلیغات انتخاباتی و هم بعد از انتخابات همین پیام را داده است. او رای ۵۳ درصد مردم ایران را برای بهبود رابطه با غرب و کشورهای همسایه اش از جمله عربستان سعودی را در اختیار دارد.

فیصل در ادامه گفت: آنچه که برای هر دو کشور (ایران و عربستان) خوب است، این است: منطقه عاری از سلاح هسته ای باقی بماند، این که منطقه تعامل و نه رویارویی را دنبال کند، این که در امور یکدیگر دخالت نکنیم.

وی مدعی شد مشکلی که با ایران داشته ایم، دخالت در سوریه است.

فیصل در پاسخ به ابن گفته چارلی رز که می گفت: " اما سعودی ها نیز در گروههای تندرو در سوریه می جنگند" اذعان کرد: فقط سعودی ها نیستند. شهروندان آمریکایی و اروپایی هم حضور دارند.