به گزارش پارس به نقل از  فارس، 16000 نفر با برگزاری تظاهرات در شهر تولوز فرانسه، حملات مرگبار اخیر پاریس را به شدت محکوم کردند.

 

با گذشت بیش از یک هفته از حملات مرگبار اخیر پاریس، هزاران نفر با برگزاری تظاهرات در شهر تولوز فرانسه این حملات را محکوم کردند.

 

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، سازمان دهندگان این تظاهرات که شهردار شهر تولوز نیز در آن شرکت داشت، شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز شنبه را 16000 نفر اعلام کرده‌اند حال آنکه پلیس فرانسه ای رقم را 10000 نفر اعلام کرده است.

 

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته‌‌ای همراه خود داشتند که در جلوی جمعیت در دست داشتند و روی آن عبارت «برای آزادی و صلح» نوشته شده بود.

 

بر اساس این گزارش، علاوه بر تظاهرات بزرگ تولوز، تجمع‌های دیگری نیز در سایر شهرهای فرانسه صورت گرفت که از جمله آنها می‌توان به تظاهرات‌های حدود 2000 نفری در شهرهای «نانت» و «لوآر» و تجمع 5000 نفری در شهر «سن نزر» اشاره کرد.

 

شامگاه روز جمعه (22 آبان) حمله گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار موسیقی در شهر پاریس، به مرگ نزدیک به 130 تن منجر شد و بیش از 350 تن را نیز زخمی کرد.

 

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این «آغاز طوفان» است.