به گزارش پارس به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در کنفرانس خبری خود در مالزی تصریح کرد که روسیه باید تمرکز خود را بر مبارزه با «داعش» قرار دهد.
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا طی یک سخنرانی در پایتخت مالزی تصریح کرد که جامعه بین‌الملل بر مبارزه با تکفیری‌های «داعش» در سوریه تأکید دارد.

وی تصریح کرد که این ایده که باید علیه یک دین جنگ به راه اندازیم را رد می‌کنیم و تأکید کرد که «رهبران داعش را تحت تعقیب قرار می‌دهیم و با تمامی همپیمانان خود برای از بین بردن این گروه تلاش می‌کنیم».

وی ادامه داد زنان آمریکایی که در حملات تروریستی پاریس و مالی کشته شدند، «مرا یاد دختران و مادر خودم می‌اندازد».

اوباما بار دیگر بر اظهارات خود در گذشته تأکید کرد و گفت: «بهتر است که روسیه تمرکز خود را بر از بین بردن داعش متمرکز کند. داعش بیش از هرچیزی برای روسیه در منطقه تهدید به حساب می‌آید».

 

وی بار دیگر به موضوع ادامه حضور «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در قدرت اشاره کرد و گفت: «من بارها گفتم و چند روز پیش برای روسیه توضیح دادم که موضوع اسد فقط یک موضوع حقوق بشری نیست اسد نمی تواند مجدداً در سوریه مشروعیت خود را به دست آورد».

اوباما تأکید کرد: «جنگ در سوریه با ادامه حضور اسد در قدرت پایان نخواهد یافت. ما آنها را از بین می بریم. منابع مالی آنها را قطع می‌کنیم،رهبران آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهیم.