به گزارش پارس به نقل از ایرنا، مقامات ویتنام روز شنبه پس از اقدام تایلند برای راه اندازی قطار ویژه زنان و افزایش قطارهای ویژه بانوان مالزی، اعلام کردند به منظور رفاه حال بانوان این کشور در ساعت شلوغ، اتوبوس ویژه راه اندازی می کنند.

'نگویین کوئک هونگ' معاون کمیته مردم هانوی (پایتخت ویتنام) روز شنبه به 'ونا' خبرگزاری رسمی ویتنام، گفت استفاده از اتوبوس ویژه بانوان در بخش هایی که کارگران و دانشجویان زن در برابر آسیب های اجتماعی قرار دارند، راه اندازی می شود.

وی هدف از این اقدام را ارتقای سطح امنیت اجتماعی و رفاه بانوان ویتنام اعلام کرد.

نتایج یک تحقیق از بین بانوان در ویتنام نشان می دهد که 57 درصد از مجموع دو هزار و 46 پاسخگوی بالای 16 سال نسبت به نبود امنیت اجتماعی و مورد سوء استفاده قرار گرفتن گلایه کرده و برخی از مصادیق این گونه ناامنی را نیز تجربه کرده اند.

هانوی با بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت ویتنام است.

'هوشی مین' پرجمعیت ترین شهر ویتنام است که بیش از هشت میلیون نفر از جمعیت 90 میلیونی این کشور را در خود جای داده است.

کشورهای جنوب شرق آسیا طی چند سال گذشته برای رفاه بانوان و امنیت آن ها اقدام به راه اندازی وسایل حمل و نقل ویژه این قشر کرده اند.

راه آهن تایلند نیز از مرداد ماه امسال برای ایجاد امنیت زنان این کشور که به تنهایی و گروهی اقدام به سفرهای برون شهری می کنند، قطار و واگن های اختصاصی در نظر گرفت.

بانوان مالزیایی نیز از آذر ماه امسال همزمان با افزایش استفاده از قطار ویژه بانوان به وسیله دانشجویان و کارمندان زن خواستار افزایش واگن های قطار ویژه بانوان شدند.

مالزی از سال 2010 در پی برخی حوادث که ناراحتی بانوان را به همراه داشت، واگن های قطار ویژه این قشر را با خدمه زن راه اندازی کرد که با استقبال مواجه شد.

روزانه حدود 130 هزار مسافر زن توسط قطارهای بین شهری مالزی جابجا می شوند که از زمان اختصاص دادن واگن به بانوان شکایت های آنها نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است.