به گزارش پارس به نقل از  کیهان، هشدار بهنگام رهبر انقلاب و به هم زدن نقشه نفوذ، با واکنش قابل تأمل محافل آمریکایی روبه‌رو  شده است. این محافل سعی کرده‌اند ضربه وارده به نقشه آمریکا را، نشانه دعوای داخلی در ایران معرفی کنند.

روزنامه نیویورک تایمز به قلم توماس اردبرینک (جاسوس خبرنگارنما و مقیم تهران) و ریک گلدستون نوشت: توافق هسته‌ای ایران که منافع و سودجویی‌های بسیاری از صاحبان قدرت درون دستگاه حاکمه ایران را به مخاطره افکنده؛ بر تنش‌های موجود میان رئیس‌جمهور با طیف محافظه‌کار صاحب قدرت در کشور دامن زده و آن را به حالت خصومت درآورده است.

این روزنامه می‌افزاید: همزمان احساسات تند ضدآمریکایی با شور و حرارتی وصف‌ناپذیر در سطح جامعه مطرح و تبلیغ می‌شود و موج بازداشتها هم در این زمینه به تثبیت این مواضع کمک شایانی می‌کند.

نیویورک تایمز افزود: به رغم آن که آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر عالی ایران این توافق را تصویب کرده است، تندروها نوک تیز حملات مستقیم انتقادی خود را متوجه روحانی و یارانش کرده‌اند. مصداق آن موج بازداشت خبرنگاران ایرانی و دست کم یک تبعه ایرانی - آمریکایی است که متهم به همکاری با قدرتهای غربی است و شاید جرمی سنگین‌تر علیه او در نظر گرفته شده باشد.

نیویورک تایمز سپس تصریح می‌کند: اما در بسیاری از موارد این آیت‌الله خامنه‌ای است که سوخت اشتعال این واکنش‌ها را تامین می‌کند. ر هبر عالی ایران اگرچه توافق را تصدیق کرد؛ اما نسبت به آنچه که وی آن را «رویای آمریکا برای نفوذ به لایه‌های فرهنگ؛ اقتصاد و سیاست ایران» می‌نامد؛ هشدار داد. او تلاش برای خوب جلوه دادن ]بزک[ آمریکا در سطوح رسمی کشور را به شدت تقبیح می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: اکنون با توافق هسته‌ای افق‌های گشایش‌های اقتصادی و تجاری ایران گشوده شده و نویدبخش آینده‌ای پررونق برای ایران است.

گری سیک از اعضای اسبق شورای امنیت ملی آمریکا ابراز امیدواری می‌کند توافق هسته‌ای موجب شکسته‌ شدن وجهه انقلابی رژیم ایران باشد در حالی که احساسات ضدآمریکایی از اصول بنیادین  انقلاب است.

مانور نیویورک‌تایمز روی گشایش اقتصادی پس از توافق «در حالی است که دولتمردان آمریکایی بارها  تصریح کرده‌اند ساختار رژیم تحریم‌ها را علیه ایران حفظ خواهند کرد.

شناسایی برخی اعضای شبکه نفوذ موجب نگرانی در محافل ذی مدخل آمریکایی شده است اما همین محافل سعی می‌کنند نگرانی خود را، نگرانی داخلی جا بزنند و آن را علیه دولت و رئیس‌جمهور مصادره‌ کنند حال آن که رهبر معظم انقلاب کم سابقه‌ترین حمایت‌ها را از دولت به جا آوردند که بدون آن قطعا پیشبرد مذاکرات و توافق امکان‌پذیر نبود.

ارد برینک جاسوس آمریکایی از سال 2002 در تهران حضور دارد و با یک عکاس ازدواج کرده است. مجله تایم اخیرا عکس تهیه شده توسط همسر ارد برینک را در صفحه اول خود قرار داد و آرزوهای «تغییر ایران در 2025»  را تبدیل به تیتر اول خود کرد.