به گزارش پارس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، حضور عربستان سعودی از حامیان اصلی تروریسم در نشست سران گروه ۲۰ که این هفته در آنتالیای ترکیه برگزار شد ، خیلی جالب است و اصلا با شعار این نشست ( امنیت و اقتصاد) همخوانی ندارد.

دکتر ساسان شاه ویسی ( اقتصاددان) اظهار داشت : این نشست به میزبانی ترکیه برگزار شد و رهبران گروه ۲۰ به جز فرانسوا اولاند- رئیس جمهوری فرانسه که به خاطر حملات پاریس برنامه سفر خود به ترکیه را لغو کرد - شرکت کردند.

وی افزود: در این اجلاس باراک اوباما- رئیس جمهوری آمریکا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه - شی چین پینک رئیس جمهوری چین - آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان - بانکی مون دبیرکل سازمان ملل - دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس - سلمان پادشاه عربستان و دیگر اعضای گروه حضور داشتند و شعار ان هم امنیت و اقتصاد بوده است.

شاه ویسی افزود : حضور برخی کشورها در جمع این گروه ناشی از توان اقتصادی انها نیست و به اعتراف مجامع بین المللی ، ایران در منطقه خاورمیانه بزرگترین اقتصاد و امنیت پایدار و ثبات را دارد و جای ان در این جمع خالی است اما عربستان که بیشترین حمایت مالی و سیاسی را از تروریسم و ناامنی منطقه ای دارد این نشست حاضر شده است.

این اقتصاددان اظهار داشت : در حالی در این نشست بر ارتباط امنیت و اقتصاد تاکید شده است که برخی از این کشورها کاملا از جریان تروریسم منطقه ای حمایت می کنند.

شاه ویسی گفت : در این اجلاس تروریسم به عنوان یکی از بزرگترین چالش های جهانی مطرح و تاکید شد که جهان باید یکصدا و متحد و به دور از ملاحظات سیاسی در مقابل تروریسم متحد شود اما عربستان و ترکیه و کشورهای غربی تمام قد در پشت داعش ترویست ایستاده اند و بعضی از
کشورها هنوز هم از تروریسم به عنوان یک وسیله برای دستیابی به اهدافشان استفاده می کنند.

نشست سران گروه ۲۰ از روز یکشنبه به مدت دو روز در آنتالیای ترکیه برگزار شد.

گروه ۲۰ متشکل از ۱۹ اقتصاد برتر جهانی و اتحادیه اروپا است که بیش از دوسوم جمعیت جهانی را نمایندگی می کند.

این گروه ۸۵ درصد از اقتصاد جهانی - ۷۵ درصد تجارت جهان و ۹۵ درصد از تجارت سلاح را در انحصار خود دارد.

رئیس جمهوری چین ریاست دوره ای گروه ۲۰ را در سال ۲۰۱۶ میلادی عهده دار خواهد شد.