به گزارش پارس به نقل از فارس ، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، شب گذشته (جمعه) در یک گفت‌‌وگوی تلویزیونی با دو شبکه محلی درباره چندین مسئله داخلی و منطقه‌ای سخن گفت.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان با اشاره به استقبالی که از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در مسکو شد، گفت: در دیپلماسی بین‌المللی این مسئله غیرقابل قبول است که از فردی که موجب کشته شدن 370 هزار انسان شده، دفاع شود و با فرش قرمز از او استقبال کرد.

وی درباره موضع ایران در قبال سوریه گفت: ایران می‌گوید که تا آخر در کنار سوریه می‌ماند اما ما نیز تا پایان مقابل رژیم سوریه و در کنار مردم سوریه و معارضان میانه‌رو این کشور می‌مانیم.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: آنچه که در سوریه در جریان است، جنگ معارضان میانه‌رو است و این معارضان اکنون در حال جنگ برای آزادسازی است. آنها نیروهای مقاومت و قهرمانی هستند که هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را تروریست بداند.

اردوغان سپس مدعی شد که برخی از سران رژیم موازی در ترکیه (اشاره به طرفداران جماعت «فتح الله گولن») با شماری از رهبران سازمان تروریستی «پ‌ک‌ک» دیدار کرده‌اند و تقسیم وظایف کرده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: صرف‌نظر از نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی که یکشنبه (فردا) انجام می‌َود، عملیات نظامی ترکیه علیه تروریسم ادامه خواهد یافت.

وی سپس افزود: نیروهای مسلح ترکیه، نیروهای الدرک و پلیس، تدابیر لازم را برای تامین امنیت لازم برای برگزاری انتخابات در فضایی مسالمت‌آمیز اندیشیده‌اند.