به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، هفته نامه "نیو ریپابلیک" در گزارشی نوشت: از زمان حملات تروریستی پاریس، داعش به پرکاربردترین واژه این روزهای جهان تبدیل شده است.

هفته نامه "نیو ریپابلیک" در گزارشی نوشت: سران کشورهای غربی تا چندی پیش تمایل عجیبی داشتند گروه تروریستی "داعش" را "آیسیس" (دولت اسلامی) خطاب کنند. این درحالیست که از زمان وقوع حملات تروریستی پاریس، بارها شاهده استفاده از لغت داعش به جای آیسیس از سوی سران کشورهای غربی بوده ایم. برای مثال، جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا – و فرانسوا اولاند – رئیس جمهور فرانسه – پس از حملات خونین فرانسه از واژه داعش برای مخاطب قرار دادن این گروه تروریستی استفاده کردند.

 
در ادامه این گزارش آمده است: داعش، مخففی عربی است که به جای اصطلاح "دولت اسلامی عراق و شام" به کار می رود. استفاده از داعش در میان شبه نظامیان کرد و مسیحیان عاشوری رایج است.
 
نگارنده گزارش می افزاید: گروه تروریستی داعش استفاده از این مخفف عربی را ممنوع کرده است. از آنجایی که داعش در عربی صرف های مختلفی دارد، می تواند معانی گوناگونی پیدا کند که چندان خوشایند تروریست های این گروه نیست. برای مثال، یکی از معانی این مخفف عربی "انسان متعصب" و دیگری "له شدن و خرد شدن" است. سرکرده های داعش نه تنها استفاده از این مخفف عربی را ممنوع کرده اند، بلکه مجازاتی همچون بریدن زبان را در صورت کاربرد آن تعیین کرده اند.